Varför hälsar inte folk? Hur svårt kan det va´?

Jag kan bli så trött på människor ibland.. När man går på stan och möter en person som man kanske umgicks med för några år sedan, man kanske gick på samma skola, i samma klass, man vet vem personen är, jag vet vem du är, du vet vem jag är..Personen tittar på en fast som om man vore genomskinlig och tittar sedan bort i samma sekund som man precis ska säga HEJ!
Ett hej är liksom det enda som man behöver. Hade inte tänkt stanna och diskutera meningen med livet precis. Utan bara ett Hej liksom.. Fattar inte varför vissa personer bara ignorerar fastän man vet att dom har sett en. Ändå så bara stirrar dom åt ett annat håll och går förbi.
Det är väl egentligen då som man ska säga högt och tydligt: HEJ!
Det borde kanske bli lite pinsamt för den personen som tydligen trott att den var osynlig för ett tag?
Jag kan inte fatta att vissa har så svårt att få fram ett Hej. Ibland kan det ju bara bli löjligt att inte hälsa tycker jag.
Som häromdagen när jag gick in på en affär, så mötte jag en tjej som jag mycket väl att hon vet vem jag är och vi träffades på fester osv. förr i tiden. Det var bara jag och hon som var där och vi mötte varandra med barnvagnarna... Precis när jag skulle le och bara säg hej så vänder hon på huvudet och tittar åt ett annat håll och går iväg..
Öhhh....okej.....
Jag tänkte bara: jaja skitsamma...
Men ändå så är det irriterande!
Nästa gång ska jag nog nästan köra på personen och bara säga hej... för ibland undrar man: Hur svårt kan det va´?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0