Det blir väl ändå inte som på film?

Undrar om livet kommer bli som på film någongång?
Men jag vet inte... asså jag tror nog att var och en familj spelar in sin egen film under livets gång. haha...Ja inte spelar in som spelar in med videokamera utan varje ögonblick i våra liv är en del av våran film som vi kallar livet.
Men ändå kan man ju inte drömma sig bort om önska att den där känslan man får när man tittar på en romantisk komedi, att när man drömmer sig bort och önskar att man fick vara henne i några sekunder. Hon som han bara har ögonen för. Och liksom försvinna i den där kyssen som bara finns på film.. För i verkligheten - den där filmkyssen består mest i en puss som kanske högst varar i två tre sekunder, sen är det färdigpussat. För när pussas man som på film? Ögonen möts och dom sjunker djupare och djupare in i varandra, ansiktena närmar sig sakta varandra och han tar sakta hans hand om hennes huvud och läpparna möts sakta sakta....Och i en lång kyss där allt bara är sååååååååå perfekt.. När inträffar det liksom?
Och hur många gånger drömmer man sig inte bort i filmen och tror att det är som på film när varje morgon består av en timmes träning, dusch i lugn och ro, en latte i handen på väg till ett högt uppsatt jobb där allt bara glider på, hemgång och maten står på bordet med en flaska vin och tända ljus varje kväll. Man somnar naken i sängen med armarna omkring varandra och vaknar till solens sken genom gardinerna.. När inträffar det liksom? Varje morgon består av att man vill sova nån sekund till, välling-blanding, och sedan får man se vart dagen tar en. Kvällarna består mest av tv och flaskan med vin blir aldrig öppnad för man orkar inte.
Nja...livet kanske inte riktigt alltid blir som på film men man gör sin egen film och är glad och nöjd över det. Vill man upp till det sätta lite extra på tillvaron kollar man på en romantisk komedi och drömmer sig bort ett tag.
Jag är glad och nöjd med mitt liv, det är inte det jag menar. Men som på film kommer det nog aldrig bli. Jag har redan dessutom fått den rätte, har mitt jobb som jag älskar och en dotter som man älskar med hela sitt hjärta. Vi dricker vin när vi vill mysa till det (typ varje helg =) och pussas så länge vi tycker det är mysigt.
Men det är kanske därför filmerna finns, så att man kan få drömma sig bort ett tag. Sedan vaknar man och ser sig omkring och inser att man lever, man andas och har människor som man älskar och som älskar en tillbaka. Det är mitt liv - min film!

Kommentarer
Postat av: Ingela

tror du har glömt av hur du o dennis va när ni precis hade blivit tillsammans???? vad jag kommer ihåg av den tiden så kunde ni inte slita er ifrån varandra och kysstes konstant! Kommer ihåg en förfest hos Jenny O tror jag det va och ni hade precis funnit varandra :) du satt praktiskt taget på honom hela kvällen o ni kysstes precis som du beskriver med att titta varandra lååång in i ögonen osv...

Såklart man inte kan ha det så hela tiden, man hade ju blivit galen av att vara nykär hela livet... :)

2009-12-10 @ 16:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0