Vågar man tro? & Månne inte solen gå upp över grantopparna idag!

Snuttran sov så gott i sin egen säng HELA natten! Inte en gång vaknade hon och var ledsen eller hostade som hon har gjort det senaste. Nej, hon sov gott till 06, då var D inne å satte i nappen och sedan somnade hon om och sov till 7.15 och då tycker jag det är helt okej med morgon.
Så ja...vågar man tro att våran nya taktik fungerar? Får låta det gå några nätter innan jag kan uttala mig mer om detta. Men gråt i 20 minuter då man vet att hon verkligen är supertrött är ju guld värt om hon får sova djupt och skönt hela natten. Man har ju märkt att hon själv varit frusterad när hon vaknat på nätterna och vart ledsen för att hon inte riktigt kunnat kopplat av i sin säng.
Det stod även om den här "5minuter metoden" att barnet somnar djupt om det får göra det i sin säng och vaknar därför inte under natten (vanligtvis), alla barn e ju olika så det är ju omöjligt att säg hur just ens eget barn reagerar tycker jag. Men inatt fungerade det jättebra för snuttran så ikväll kör vi samma rutin.

Och hopppas...hoppas...hoppas.. INTE att solen orkar upp över trätopparna idag... Skall ha mammagruppsträff här i eftermiddag och om solen står på på våra fönster så ser man inte ut för dom är sååååååååååsmutsiga.. Har alltså inte putsat dom sen vi satte in dem i juni...pinsamt..men..ja det har inte blivit av men sanningen är den att jag inte klarar av det själv eftersom utifrån så är det nån meter upp från backen innan fönstrena börjar + att det är en häck precis under.. å ja..ingen stege kan man använda heller.. Skulle vart iväg å köpt en såndär förlängnings-skaft som man kan använda när man skall pusta fönster man inte kommer åt..men ja...det har inte blivit av... jaja...

om 1 vecka är det jul!! MYS MYS MYS! säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0