En dag med min prinsessa!

Vid 06.30 vaknar jag av henne röst.. "gguuajjjggaaa...iiihhhhhhjjjjj...aaaaaawwhhiiii"...
Sätter mig yrvaket upp i sängen och ber ännu ramsan över vilka förbannat dåliga madrasser vi har eftersom man har så satans ont i ryggen varje gång man vaknar.. Ger snuttran nappen och nallen.. Hon somnar om på två röda.
Vid 08.30 vaknar jag av hennes röst "gguuuuaaaggjjjaaaa..iigggggghhhhahhjjjjj...aawwhiiiiii"
Tittar ned i hennes säng och möter ett stort leende varje gång.
Tar upp henne och byter blöja. Lägger ned henne i våran säng och ger henne nappen (om hon vill ha den, oftast inte..) Går själv på toa och sedan lägger jag bredvid mig henne i sängen. Vi slumrar till och "mörnar" oss en liten stund.
Går sedan ned för att göra frukost, snuttran sover fortfarande.
Vid 09.30 brukar hon vakna och då ser vi oftast på God Morgon på TV4.
Förmiddagen leker vi eller är ute i trädgården. Snuttran sover några timmar i vagnen, hon älskar sin vagn.
Vid 17 tiden brukar hon somna igen och sover till 19.30 max.
Väcker henne annars och möts återigen av ett leende.
Äter gröt! Snuttran älskar gröt!
Ligger å leker vid sitt gym största delen av kvällen. "joooggggggiiiggiijiijjjj...wwasss..iihhjjjaaaaaaa" låter hon hela tiden.
Vid 21.00 börjar ögonen klia och pyjamasen åker på. En sista slurk av bröstet sedan somnar hon antingen vid mitt bröst eller så lägger vi henne i sängen. Och så sover hon till 06.30 och ännu en ny dag börjar med min underbara prinsessa!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Va härligt med rutiner! Jag bryr mig inte så mycket om vilka rutiner vi "får" men jag längtar så efter våra förhoppningsvis kommande rutiner! Har på känn att det är på gång, Tures mat och sovklocka börjar "ringa" på mer och mer samma tider! Somnar vid mellan 21 och 23, sover 6 timmar, äter och sover sen i 2 timmar till! Är det våra rutiner är jag supernöjd!



Ha det nu bäst på semestern!! Kramar från Anne och Ture

2009-07-27 @ 21:50:13
Postat av: emma - mamma till meja

muttrar jag vill också ha en unge som sover ;)



kram

2009-07-29 @ 09:57:08
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

har förresten lagt till dej på bloglovin så nu missar jag inget ;)

2009-07-29 @ 09:59:40
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0