Julpyntat, MEN den förbannade belysningen säger jag bara!!

Nu har jag & snuttran julpyntat klart.....hmm..tror jag...Vi började i måndags med att åka till lampaffären och köpa nya julstjärnor som vi skall ha i våra stooooooora fönster i vardagsrummet. Stod där å velade ett bra tag...skulle jag ta stjärnan med 1 m diameter eller 75 cm....Tog 1 meter..Vi har ju asastora fönster...
Tisdag kväll: Jag & D börjar mäta ut sladd och han klipper av sladd för att montera dit en rätt kontakt som vi kan ha i uttaget över fönstret...Får efter mycket om och men upp den förbenade stjärnan...Och hur ser det ut...jo tjena... Nä ingen bra! Får byta! Men oj då...vi klippte ju av sladden...Men det måste ju gå å byta och hoppas på att dom stjärnorna vi skall ha har samma sladd..
På väg till affären igen på onsdagen funderar jag på om jag skall vara ärlig mot kassörskan och säga som det är att vi klippte av sladden utan att först ens se om stjärnan passade...MEN så kommer jag att tänka på den gången jag hade fått ett spel i födelsedagspresent..Ett spel som jag visste inte var roligt utan ville med ens byta det. Men den som jag fick det utav hade inte kvar kvittot. Men men..på BOKIA där spelet var inhandlat, så tänkte jag att berätttar jag hur det är att detta spelet är tråkigt, helt oöppnat och plomberat och att spelat jag VILL ha säljs här också. Så helt enkelt vill jag bara byta spel!!
Men va tror ni den lilla kossan i kassan säger??
- Har du kvittot?
- Nej tyvärr..men alltså ni säljer ju spelet här och jag vill bara byta till det där spelet istället.. Jag har ju inte ens öppnat det för jag vet att det är tråkigt...
- Nej tyvärr det går inte utan kvitto!!
Förbannad och ledsen går jag med arga steg ut ur affären. Vet att det finns en utväg: Svärmor!!
Jo då..det är sant.. Hon kan det här med att byta och lämna tillbaks saker. Fanns det ett SM i byte-utan-kvitto så skulle hon ha vunnit medalj efter medalj.
Jajemänsan... hon rövar in i affären... Drar en rövare om att hon blivit rånad och dom tog plånboken och tro det eller ej KVITTOT till detta spelat låg i hennes plånbok, men nu vill jag minsann byta detta spelet och ha det spelet istället!!
Och det var ju för fan precis som dom knäböjde för henne! Visst fick hon byta spelet!!!!
Så ja där på väg till lampaffären tänkte jag..nej då skall jag fan inte vara ärlig då.. Väl inne i affären säger jag att jag glömde sladden hemma men det är okej ändå kanske.....
Visste var det det!!!!
Så ja....nu har vi iallafall rätt stjärnor hemma men dom får bli monterade på lördag då D är hemma igen.
Var hemma hos mamma och pappa igår och sov över där. Pappa hade vart uppe i skogen och plockat granris till mig. Så nu har jag pyntat balkongen med granris, det blev jättefint. Och så skulle jag sätta upp belysningen, det gick bra men tror ni den lyste när jag väl var klar?????NEJ!!!!
Men där tog mitt tålamod slut... Får bli en ny belysning för jag orkar verkligen inte felsöka alla lampor å ha mig..
Men nu är det iallafall pyntat och fint här hemma. Första julen i huset! mys mys...
Nu ska vi snart åka till Mollys farmor å göra lite julljus.

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, här sitter jag och garvar :)

Hoppas allt är bra med er !

Kram Frida

2009-11-26 @ 18:07:53
URL: http://emmafridajohanna.blogg.se/
Postat av: mi

Maggan jag vill ha bilder från ert nya fina hus,du snackar om massa julpynt o stjärnor,jag vill ha pics o få drömma mig bort till julen jag med. Här är stor sol o 20 grader så de e svårt att komma i stämmning,jag för njuta av vänners julkänsla.sÅ PICS!kram ha en skön lördag

2009-11-28 @ 20:31:14
URL: http://mirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0