Bor vi i en djurpark må tro...

För två veckor sedan fick vi en hyfsad chock när en älg stod i trädgården och käkade på våra äpplen.. Han eller hon var det nog förresten, stod på knäna och käkade äpplena som låg på marken.
Vi filmade och tog en massa kort. En ÄLG i trädgården liksom.
Förra söndagen, ja då var det dags igen. Men då hade hon med sin mamma också.. Å shit va stor mamman var.. Jag som ändå tyckte att älgen som var där först var stor, men detta är tydligen "bara" en kalv...
Mamman bara lyfte lite på benet å tog ett litet steg över staketet så vips var hon inne i vår trädgård..Dom stod där å käka lite och Molly såg dem från fönstret. Hon blev helt till sig och viftade med armarna och hade sig.
Å så igår... skulle gå ut med snuttran i vagnen...och WHAT!!! Älgen står liksom på vändplatsen som är utanför vårt hus. Vi bor högst upp på gatan.. Han, eller ja förlåt HON bara glor på mig och blir inte ens rädd...men det blir jag, för man har ju hört en massa om att folk blir jagade av älgar runt denna tiden (tro fan det om det är en massa två-benta människor som försöker skjuta dem..vem skulle inte bli förbannad..) iallafall..jag vågade ju inte gå ut på gatan för hon stod ju bara där..Så jag gick in igen, och DÅ är hon helt plötsligt i vår trädgård igen...ligger på knäna å käkar äpplen.. Jag smet snabbt ut på framsidan och hade ingen älg efter mig.
När jag kom gående hemåt lite senare ja då är mamman på ängen bakom vårt hus. Vi stod och tittade på varandra ett bra tag men sedan vände hon om och gick iväg...
Vi verkar ha populära äppelträd verkar det som. Men jag har hört att älgarna kan bli fulla av äpplen, så jag vet inte om det är helt bra att dom lär sig att vara här å äta, så dom inte ger sig på å börja jaga nån på gatan sedan..
Det konstiga är ju att dom inte blir rädda, jag trodde ju dom skulle sticka som ett skott när dom får syn på mig. Men icke...bara kollar på mig som om "va fan glor du på..jag tänker käka upp dina äpplen så stick!"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0