På hemmaplan!

Sov hos mamma och pappa inatt. Det var skönt att slippa ligga vaken större delen av natten som man gör när man är ensam.
Snuttran sov skönt hon också. Vaknade dock precis som igår klockan 04.30 och hade för sig att det var morgon..Hhmmm... börjar detta bli en trend? Min första tanke som slår mig är att hon kanske inte blir tillräckligt mätt på kvällen av amningen längre utan att hon skall börja med välling istället. För när hon var hos min syster i helgen och fick ersättning på kvällen, cirka 300 ml, så sov hon från 20.00 till 09.10 i ett sträck..
Så ja... det blir nog ersättning blandat med välling ikväll så får vi se om vi ska lägga ned amningen kanske.. kanske bara har för lite mys skull isåfall. Min tanke var ju som min vän Annelie föreslog att man skulle amma över svininfluensan som ett extra litet skydd men..ja...jag vet inte..Räcker inte mjölken till så är det ju tyvärr så bara.
Jag brukar ge henne ersättning blandat med välling nu på morgonen och den tar hon i ett svep bara. Dock inte ren välling, det var ingen favorit men ökar man på dosen efterhand med välling så skall det nog gå bra!

Är hemma hos mamma och pappa fortfarande, ganska skönt faktiskt att vara på hemmaplan. Snuttran sover så jag tänkte sätta mig och kolla på gamla foton faktiskt.
Sen åker vi in till stan och ordnar med dop-present till Mollys kusin som döps på söndag.

Och snart är det helg! Fast vi inleder dock helgen med ett ordentligt sorgset tema med mycket tårar....begravning imorrn..usch....
Men imorgon är en annan dag och idag är det en härlig men kall Torsdag och ikväll är det träning!! Mag-fettet here I come!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0