Första natten med tårar!

Snuttran sov i sitt rum inatt. Men vaknade först vid halv elva och var jätteledsen. Vet inte om det var en mardröm eller om det är tänder eller magont som spökar. Hon är lite snorig och näsan rinner. Hon somnade vid bröstet tillslut och somnade sedan i sin säng. Halv tre inatt vaknade hon igen och var ledsen. Jag tog över henne till vår säng och gav henne lite mat. När jag märkte att hon bara låg och snuttade tog jag bort bröstet och hon blev super-ledsen. Då snackar vi inget ynkligt gnäll eller så. Det var riktigt skrik och stora krokodil-tårar. Hon vägrade ta nappen, ville inte ha bröstet eller nåt. Fick ta upp henne och gå runt med henne, först kom en jätterap sen en fis. Efter detta börjar hon blåsa bubblor.. kunde ju inte annat än le åt henne. Gick in till vår säng igen och hon somnade med nallen i handen. Sen sov vi till 7 - 7.30. Jag har dock inte sovit så vidare bra. Blir ju så när hon ligger bredvid en och sparkar och har sig.
Hon är fortfarande snuvig och näsan rinner. Hela förmiddagen har hon vart grinig, inte alls så som hon brukar vara. Ena stunden super-ledsen och läppen bara hänger, sedan jätteglad. Hon har ingen feber, så jag vet inte riktigt vad det är med henne.
Hon somnade till slut vid halv tolv och sover nu.
Vi ska på läkarundersökning med snuttran senare idag. Får se vad dom säger. Antingen är hon på väg att få mer tänder eller så är det en förkylning på g. Hon har ju fortfarande inte haft någon trots allt.

Men efter dryga 6 månader kom alltså första natten med skrik och tårar. Tyckte vi klarade det bra i dessa 30 minuter som det pågick. Är ju otroligt tacksam att man inte har haft det såhär varje natt i 6 månader som vissa föräldrar faktiskt har det. Och man kan ju inte annat än säg: ni måste vara grymma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0