Vakna nätter...hmm...inte min grej!

De senaste nätterna så har snuttran vaknat av mardrömmar..hon e lessen, fast sover ändå. Man hör paniken i gråten precis som om det är nån som jagar henne. Jag går upp och ger henne nappen och nallen och hon lugnar sig efter ett tag. Men man ligger hela tiden där och lyssnar så att hon säkert sover. Minsta lilla rörelse och man vaknar igen av henne.
Inatt var hon vaken en hel del. Vid 03 tiden var hon lessen för en mardröm gav henne napp och nalle och hon somnade på riktigt efter ett tag. Vaknade vid 04.45 av att hon låg å lekte med mobilen som hänger ovanför sängen. Unge!! La henne till rätta och gav henne napp och nalle. Somnade om direkt. Vaknar igen 06.30.. För er som inte riktigt vet så är alltså detta mycket ovanligt i vårt hem att vi är vakna såhär "mycket" på en natt. Snuttran har alltid somnat vid 21 och vaknat vid 07 tiden utan att vakna nåt alls på nätterna.
Men alltså har det börjat visa sig andra mönster nu.
Jag har en liten aning om att amningen börjar avta och hon vill ha mer än vad jag kan erbjuda. Jag känner i brösten att det inte finns resurser längre. Så ikväll tänkte jag faktiskt testa lite välling för att se om hon blir ordentligt mätt på det och sover hela natten.
Mardrömmarna är ju en sak - stackars liten.
Men att leka med mobilen "mitt i natten"....nej det är inget mamma gillar direkt!
Nu sover snuttran igen och jag ska vila mig, har ingen energi. Ska dammsuga och sedan skall jag & D storhandla i eftermiddag!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch och fy, Turman har oxå haft mardrömmar. Nu är det ett tag sen men då vaknade vi av att han panikskrek.. Usch, det är så obehagligt. Första gången visste jag inte var det var utan slet upp honom och tröstade, insåg när jag tog upp honom att han sov. Han vaknade efter en stund och lugnade sig inte förens han fick mat..

Attans bananer, har brösten börjat sina.. Är det de så hjälper det säkert med välling!

Vila gott!! Kram oss

2009-09-02 @ 13:53:05
URL: http://blogg.anneli.in/
Postat av: Amanda & Oscar

Det kan verka som att de sinar med det gör de inte. Det är väldigt ovanligt. Om hon ammar mindre så tillverkas det mindre och om hon ammar mer så tillverkas det mer. Men bara för att brösten känns slappa och tomma så betyder det inte att de är det. Så var inte orolig för det!

2009-09-02 @ 21:10:11
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0