4 månader kvar sen så är det dax!

16 augusti, då är det dags för inskolning på dagis. Känns lite främmande, dagis liksom, men ändå så är det lite spännande och roligt. Och faktiskt många mammalediga inte "vågar" eller vill eller ja vet inte, så tycker jag att det skall bli jättekul att börja jobba och det ska bli skönt att få vara en av dem som jobbar, komma hem, ta hand om snuttran, och få in en rutin på det också. Ska bli skönt att få igång det sociala nätverket på jobbet igen också.... undrar om alla glömt mig nu....hmmm... ;=) Längtar faktiskt redan! MEN dessa "sista" 4 månaderna skall jag njuta å åter njuta.. ska suga in varenda liten sekund av snuttran och sommaren sen är det dags för ett nytt liv för oss alla 3 innebärande jobb, barn, dagis - hämtning & lämning, hus, trädgård m.m.
Vet inte varför man skall skämmas för att man säger att man tycker att det ska bli kul att börja jobba när man har småbarn? Samhället har väl ändrats sen man själv var liten och mamma alltid var hemma, för det är oftast äldre personer som mormor och farmor som reagerar: Nä men stackars liten...ska hon gå på dagis!... Vadå stackars? Tror absolut att det är hur schysst personal som helst som älskar barn och tar hand om dom precis lika bra som vi. Och där finns en massa barn att bara busa & leka med hela dagarna. Skulle det vara nåt jag kanske har synpunkter på är det just maten.... Mat som skickas i lådor ut till alla dagis och som inte lagas på plats.... Får hoppas kommunerna blir bättre på detta. Men jag anser att man hellre då ser till att ha ordentlig lagad mat hemma och att det inte varje kväll blir macka eller makaroner till kvällsmat.

Japp! Så är det med det. Jobb om dryga 4 månader.... kul!!

Men först....så ska vi sola å bada och dricka lite vin heeeeeeeela sommaren ;=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0