Flickor ÄR snälla?...eller...

Min vän Anneli "påstår" (skojar) att flickor är bråkigare än pojkar, iallafall i hennes umgängeskrets, och när det gäller de senaste kvällarna av nattning kan jag inte annat än bara hålla med..Anneli säger att av hennes kompisar som har döttrar så är det dom hittills som "bråkats" mest, förutom Molly som så är ett lysande exempel på hur sådana där mirakel bebisar skall bete sig...som att sova hela nätter, inte skrika, bara sitta still, aldrig amma på natten (slog mig häromdan att jag faktiskt ALDRIG gett henne mat i natten, inte ens på BB....skumt...) Men nu har det vänt! Nu är hon "bråkig", eller det ska jag inte heller säg, just nu får hon sina kindtänder å vem får inte lov till att vara lite skrikig då, men eftersom man inte är van vid det liksom så blir sååååå skrikigt... (stackars oss eller vadå...?=)
Senaste kvällarna har hon även börjat krångla med nattning, hon som man bara kunde gå upp med, lägga i sängen och platt fall söv fram till morgontimmarna... Nu när man frågar henne: ska vi ta ninis & appis å gå å lägga oss?
svarar hon med en rynkande näsa:
nääscchhhh....och skakar på huvet..
unge...
Men men...vem bestämmer?
jo mamma!
Så hopp i säng, eftersom jag VET att hon är trött...inte sovit ens en timme idag liksom..
Gallskrik!
mamma ger sig inte...
skak i rumpan...
Gallskrik!
skak i rumpan..

ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz...
Får bara se hur länge...Senaste har hon typ sovit i nån minut/timme för att sedan börja gråta..
Vet inte om hon testar oss eller om hon drömmer eller vad det är...

Vet heller inte om det spelar nån roll om hon vart en kille..... Tror mest Anne skojar när hon säger så så vi tar det inte så allvarligt =)
Killarna kommer säkert ha sin sträviga period, och tjejerna sin...
Kan ju bara ana vad man har att vänta som mamma till en hormon-galen-skrikig-revolt-dotter på 16 bast....
Och till er mammor med söner....en målbrotts-vankande-med hormoner som sprutar-son är nog inte så gohällig han heller =)
haha...



Snuttran har iallafall ont i tänderna och det går ju över det kan jag iallafall konstatera! Skönt att man som mamma vet NÅT iallafall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0