Vad har hänt med min skönhetssovande dotter?

En natt till med KRÅNGEL! för det är precis vad det är...Det är inga tänder, det är ingen febran, det är inga mardrömmar...Det är bara rent krångel!
Vid 23 tiden - lite jämmer....tyst....jämmer....osv...Efter 20 minuter går jag dit, ger napp å nalle....Hon blir ledsen när jag ska gå..Tar med henne till vårt rum....Tar nån minut sen börjar hon:
- gahhgaghhaaaa.....aahhhghhhh...papapapapappapapappa......
spark... napp hit....napp dit.....
Vid 01 tiden blir jag irriterad....tar henne till rummet å säger att nu ska hon sova....
Blir tyst i 10 minuter...sen är det samma visa igen...
jämmer.....tyst...skrik....jämmer....tyst....skrik.....
Går dit igen...Då börjar hon skratta och håller upp händerna mot mig å säger: dddäääääääääää..... och pekar ut mot vårt rum!
Nänänänä! Här drar mamma gränsen! Sicket jädra krångleri....Lägg dig å sov nu!!!
Lägger ned henne, klappar på håret och kinden....Hon somnar ju nästan...är ju jättetrött....
Går tillbaka...
Skrik....jämmer.....tyst...skrik....jämmer...
Går dit igen med mitt täcke och kudde...Lägger mig på golvet bredvid henne och klappar på kinden... Hon tystnar och somnar nästan in...men så...spark....napp hit...napp dit.....gahahhahajajajahahha.aa.....aaahhhhhwwhiiiiiiiiiii.... Fötter i luften och nallar som åker hit å dit...
Nä nu får jag nog!!
Tar mitt täcke och kudde går tillbaka till vårt rum ensam..... Som en trotsig femåring känner jag mig. Skitsur på min ettåriga dotter som håller på med sånt här trams!! Hon som vart en ängel om nätterna å sovit så duktigt.
okej om jag liksom vetat att hon har ont nånstans å skriker på grund av det, eller om hon drömmer så man hör på gråten hur det är nån som jagar henne, eller om hon har tänder som gör ont...Men det är ju INGET sånt, inte ett skrik som verkligen är ett SKRIK!!! utan bara krångel bök och TRAMS!! MITT I NATTEN????!!!!
02.20...jag somnar och vaknar av att hon ligger bredvid mig...har inte minne av att jag hämtat henne? eller har jag det? har D gjort det?
Har skallebank som värsta bakfyllan och klockan är 06.30 ser jag.....
ZZZZzzzz..... Sover en timme till sedan är det morgon för fröken....
En fråga jag vill ha svar på:
Vad har hänt med min skönhetssovande dotter?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ajajajaj, attans bananer.. Men du tror du kan andas ut snart. Känns som att det är en period och snart sover hon gott igen!



Här är det också vaket på nätterna.. Men Ture skriker, vi tror att han har ont i magen.. Får se hur det går i natt, men 3 nätter i rad nu har det varit oroligt och skrikigt, det är ju synd om han. Men det är väl samma sak här, snart är det över och alla får sova igen!



Kram på er

2010-04-08 @ 15:50:19
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0