9 februari - då lärde jag mig krypa!

9 feb: Det var en fantastisk dag!
Jag var på jättebra humör och jag har faktiskt försökt ganska länge men inte riktigt förstått HUR jag tar mig från A till B.. Har hängt och slängt med ben och armar men liksom inte fått in den rätta tekniken.
Men så..efter lunch när jag var mätt och go. Så la mamma ut nallen och nappen som lockbete..och VEM kan motstå det när man är sådär eftermiddagtrött?
Jag kollade långt om länge på nappen och nallen som låg där utom räckhåll...Skulle jag gnälla?? Nej, spelade ingen roll för då flyttade bara mamma nallen ÄNNU längre bort...
Jaha..okej då..
Hmm...Ställer mig på armarna...men benen HALLÅ!! häng me här nu jag vill verkligen ha den där nappen...ååå...hej.....åååååhej..ååååå.......hej......ja sådär ja!! Känner hur benen släpar sig med efter jag dragit armarna framåt.. jag rör mig! mamma kolla!! det går FRAMÅT!!! YYÄEEHHJJJJ!!!


Ser ni nappen...den e inte så långt borta men jag måste dit!!


Fuskade lite å slängde mig men då flyttade mamma bort nallen.....


Nu e jag verkligen på G känner jag...
(å nappen på fel håll i vanlig ordning)



yes! I can do it! I can do it! Benen come an!!!


Äntligen i mål!!

Fantastiskt roligt detta! Måste hålla på hela dan!


11 feb:
Nu har jag fått upp farten! Och mest tycker jag om att vara på ställen som jag inte får, som tex. i hallen å leka med alla snö-smutsiga skor, och helst av allt sitta i hallen å reta mamma eftersom dom inte köpt nån grind ännu utan har lagt en stol där..Jag tänker ju liksom inte ramla nedför trappen, det fattar jag ju, men ändå kul att reta mamma. Sen är det också kul att hänga vid dom stora fönstrena och klena ned, och att krypa in på pappas kontor och dra i alla sladdar och riva ned, och att slå med alla dörrar är ju också kul, men det verkar som att det är farligt för när jag gör det så ryter mamma å pappa AJJAA!!, får väl komma på nåt annat då..Har försökt att hänga mig i lådorna i köket, men dom är ju SÅÅÅÅ tunga, men tror nog allt jag får upp dem en dag.
Leka med leksaker??? Nej!! Varför gör det när jag nu upptäckt en helt ny värld. Leksaker är överskattat! Mycket roligare att inte lyssna på mamma och reta henne...
Det har ju bara gått 2 dagar så jag kommer nog allt kunna lyckas reta gallfeber på henne ett bra tag..för lära mig gå?? nääää varför det liksom? Och när jag väl känner för det kommer jag ju VERKLIGEN utmana mig själv till större bredder...ni vet..vårt hus e RÄTT stort.....hehehe..

När Ture kommer på Tisdag så skall jag lära han allt jag kan!

Nu måste jag ut i hallen igen å käka lite på pappas stora vinterkängor..Dom e ju bara så balla!

// Molly


Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Härligt Molly!!!

2010-02-12 @ 12:19:40
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Sötaste Molly!! Hejja på!!

Jag är redo att lära mig krypa så du får verkligen visa mig och ha tålamod, men krypa det ska jag minsann lära mig!



Ha en bra kryphelg så ses vi på tisdag!

Kramar från Ture

2010-02-12 @ 14:18:51
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: emma-mamma till meja

Bra gjort Molly!!! Mamma får akta sig snart går du där hemma med :D



Kram

2010-02-12 @ 17:28:32
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Lina

Hittat in på din blogg me juh =)

Duktig Molly, jag träffade en stolt pappa i onsdags som berättade om krypframstegen.

Nu får mamma springa lite mer då...

2010-02-12 @ 18:23:55
Postat av: Ingrid

Bra Molly! Nu kan inte mamma pilla sig i naveln hela dagen... :)



Sköt om er!



/ingrid

2010-02-12 @ 22:15:11
URL: http://ingridbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0