Snöskottning i vintersolen = svettigt!

Natten tillbringade vi hos mormor & morfar. Brukar ju göra det när D inte befinner sig på hemmaplan. Igår morse åkte han till Amsterdam! Så vi packade väskorna för att sova borta!
Jag & snuttran begav oss ut i snökaoset vid halv nio tiden för klockan 9 hade snuttran klipptid hos tant Jennica. Snuttran var så duktig så å satt själv i frisörstolen! Tog en bild med mobilen som jag ska försöka lägga in sedan.
Efter det så åkte vi ut till mormor & morfar. Sedan gick jag & snuttran ut å pulsa i snön med pulkan. Vi tog en promenad hem till moster Marianne & Morgan. Käkade lunch där sen åkte vi hem till mamma och pappa igen. På kvällen åt vi våfflor och snuttran vägrade åter igen att äta välling. Mamma sa att det brukar vara så efter dom har haft kräkis, att dom då ofta slutar med välling....hmm... vill inte att hon skall sluta äta välling redan, känns som att välling är bra, mättande och nyttigt. Får hoppas det kanske är att hon märker att hon just nu får majsvälling. Eftersom hon inte är helt hundra i magen än så skulle majsvälling vara bättre, men testar ikväll med havrevällingen igen å ser om hon vill äta den.
Snuttran sov bra i sin resesäng, vaknade vid 03.00 av hosta och så blev hon ledsen för det så hon fick sova jämnte mig å sen sov vi till kvart i åtta. Helt ok.
Hon har ju vart lite krånglig med sovningen efter kräkis. Kommit lite ur banan med våra rutiner men det kommer la tillbaks igen.
Idag när vi kom hem...så hade det ju snöat en hel del..och eftersom varken jag eller D hade vart hemma å skottat så var i stort sett vårt hus och infarten insnöat.... Så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igen.. Så JÄDRA mycket snö säger jag bara... Totalt slut e jag nu..Efter 1 timme skottning så känner jag knappt varken fingrar eller armar...jiessses... Men nu är uppfarten fin och bilen fick med nöd å näppe plats... Det är ju flera meter snö ute (ja kanske inte flera meter men MYCKE snö) , skulle skotta mig fram till baksidan för att kunna dra ned markisen ( vem vill liksom släppa in det fina solljuset och se den vackra utsikten med vinterlandskap.....nä men det blir så varmt i vardagsrummet när solen står på hela eftermiddan) Å när jag stod där på baksidan så var nog snön upp till midjan å lite till..
Nue jag helt genomsvett och ska ta mig en dusch tillsammans med snuttran när hon tänkte vakna. Sedan skall vi äta lunch och sedan är det dags för barnkalas hos Ebba!
Tur snuttran har vilat en bra stund så hon orkar leka.
Får inte hoppas de andra barnen drar henne i håret bara... det brukar vara intressant det där...att dra i Mollys fina långa hår. Dock mindre populärt hos Molly, hon totalt knäcker sig bara ngn i mindre storlek närmar sig hennes hår. Tror hon har hemska minnen efter Sälen. Då Arvd 1 och ett halv år, hade som vana att dra henne i håret hela tiden..

En underbar vinterdag ute! Sånt här älskar jag!
Fast lite trött e man på snön ändå... Vår! säger jag bara. Fast det är ju faktiskt bara feb så en månad till e d e la vinter antar jag.

Nä nu e de dags att börja göra oss klara inför kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0