Julen!

Har inte skrivit på ett bra tag..D har vart hemma & ledig med oss i 2 veckor nästan så det blir inte riktigt av att jag sätter mig ned å skriver då, men nu är det nytt år och nya känslor och funderingar bubblar i fingrarna. Har lovat mig själv att försöka bli bättre på att skriva oftare..

men först så backar vi tiden lite....

Julen! Redan slut och jag ställer mig frågan: Vart tog den vägen?
Saknade julkänslan och den där speciella doften man brukar ha på jul. Vet inte varför, antingen så har man blivit för gammal för den där spänningen man hade när man var liten och väntade på tomten eller så berodde det på att vi firade jul i Sälen. Vi åkte upp söndagen innan jul och bodde i en stuga på 120 kvm 14 personer. Trångt? nja...sådär men det funkade bra. Jag åkte inga skidor, var inte alls sugen på det. Vi var dock ute några stycken och åkte längdskidor...grymt kul & SVÅRT!! Ser ju hur lätt ut som helst när man kollar på TV:n hur dom åker. Men jag kan säg att det var allt annat än lätt..Vi åkte 5 km som enligt tjejen som hyrde ut skidorna skulle ta 20 minuter...jo tjena..det väl oss 1 och en halv timme eller nåt..Vi stannade dock på vägen å fikade med varm choklad och rom! =) Trodde att det bara var att bromsa sig igenom backarna precis som man plogar med utförsskidor..men icke..vet inte hur många gånger jag ramlade.. men det var kul!! Efteråt kallade vi det att vi åkt fem-milen för det kändes f-n så..


I denna stugan bodde vi på nederplan.



Underbar utsikt


Julafton startade med att vi åt frukost tillsammans allihopa sedan drog några ut och åkte skidor. Jag & Molly stannade inne, sen tog vi en promenad. Molly sov i vagnen, hon verkligen älskade vagnen vi fick låna av M&M, så det är inte helt omöjligt att vi införskaffar en sådan till sommaren, så smidig och lätt att bära. På lunchen åt vi soppa, jag hade med mig klimp som mamma hade gjort. mums.. Sedan så blev det effektiv vila. Molly krånglade dock lite men somnade tillslut. Ville ju att hon skulle vara pigg när tomten skulle komma vid 17 tiden. Redan halv fem knackade han på dörren. Molly vart inte alls rädd utan satt i hans knä så snällt och petade på paketen.
Molly fick en massa paket..oväntat..=)

Vart skall jag börja?



Efter paket öppningen var Molly hungrig och åt gröt. Sedan var det pyjamas på och välling och hon somnade vid 19. Då åt vi andra julmiddag och hade mys. Julafton blev ingen sen kväll, tror jag gick å la mig innan tolvslaget.

Så det var den julen. Tiden gick alldeles för fort... Nästa år stannar vi hemma och firar jul istället. Det var jättefint på alla sätt att vara i Sälen, men man saknar ändå de sina när man e borta så. Hela D:s familj å släkt var ju med men hela min familj var hemma. Nej, en jul i sitt eget hus får det bli nästa år tror jag.

Nu är den glada julen slut slut och snart åker tomtarna ut dom också!

Ett nytt år står för dörren! Spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0