Min dag är alltid dagen efter!

Nyår!
Nyårsafton!
Det är då man skall vara med sina nära vänner, äta god middag, gott vin och dricka alldeles för mycket skumpa.
I år var vi 16 vuxna och 5 barn... på tok för många för min smak..Det blir ingen lugn middag där man kan sitta å småprata...lite svårt när ljudnivån blir på tok för hög.
Men det var trevligt och kul ändå. Vi åt god mat som D hade lagat.
Molly somnade vid 19 i sin vagn som vi placerade i källaren i tvättstugan..Ja vi hade babyvakten så vi givetvis hörde henne om hon skulle vakna...men hon sov hela kvällen.
Vi var hemma vid 3 tiden å då ställde sig D att skala räkor. Vi har som tradition att göra räkmackor till frukost när vi fyller år. & eftersom jag fyller år på nyårsdan blir det alltid samma pina för D att göra detta...=)
Vid 9 tiden kommer han & Molly å sjunger för mig. Får ett par jeans, en tröja, ett linne och en fotoskrivare. Precis vad jag önskat mig och jag blev jätteglad!
Resten av dagen spenderas precis som alla andra mina födelesedagar... i vilans tecken... På kvällen var vi hos M&M och planerade inför bröllopet, sen åkte vi hem vid 22 tiden.

Min dag är alltid dagen efter.. Visst det är kul att fylla år först av alla.. men ja.... det är faktiskt i ärlighetens namn inte så värst kul. Alla är bakis, alla är trötta, ingen orkar fira och ingen känner direkt för kalas dagen efter nyårsafton.
Men vi firade min dag på lördagen och det var trevligt. Men på nåt sätt så sitter ändå den här tröttheten fast och det blir lite segt.
Min dag är den första, men det är också alltid dagen efter..

Så vips var man ett år äldre och det är nytt år.
Har intalat mig några löften som jag skall försöka att hålla.
2010 blir året då våran prinsessa blir 1 år.
2010 året då M&M skall gifta sig och vi ska vara toastmaster & toastmadame..spännande..
2010 blir året då jag börjar jobba igen och Molly skall in på dagis.
Det blir ett bra år!
Ett fint år!
Ett år med en massa möjligheter!
Ser framemot det!



Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Låter som att ni hade en bra jul och nyår. Grattis i efterskott!



Kram

2010-01-04 @ 10:15:33
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0