MÖSS!! säger jag bara!

02.00
Vaknar med ett ryck..Det är kolsvart..Kollar på klockan : 02.01.
Perfekta tjuvtimmen!
Hör ljudet igen..
D frågar yrvaket: Va e d..?
- Hör du??
skrapandet och rasslet e där igen..Högt! Som vi inte hört innan..
D går yrvaket upp och ut i tv rummet där uppe.. Sen kommer han tillbaka, knappt vid medvetande..Men säger:
- Det är inget..sov nu!
Ja säkert! Det är ju nu det är ett ypperligt tillfälle att ligga å spåna på hur dom har tagit sig in i huset. Å speciellt in på kattvinden för det är där allt ljud kommer ifrån..
Okej, har dom kastat upp en lina på stuprännan och halat sig upp på taket, sedan på nåt sätt hackat sig in genom vinden..eller..Har dom tagit stegen och klättrat upp på garaget taket och just nu håller på att bryta upp fönstret på Mollys rum? ELLER! går dom in genom toafönstret...men då..tänker jag..att då hör vi dom för toadörren gnisslar..
Någonstans i mina tankar om hur tjuven tagit sig in somnar jag om för att:
BANG!!!
04.15..
Vaknar med ett ryck å sätter mig upp i sängen!
Okej nu är DOM inne i huset!!
D vaknar å undrar vad det är..
Jag säger att vi måste gå upp nu å tända.
Vi går ut båda två. D kollar in i klädkammarn där ingången till kattvinden finns. Det är ju där dom bor..
Jag kollar ut genom fönstret å ser SPÅR i snön!!
D kom hit!
vadå?
SPÅR!!! ser du?
vart?
DÄÄÄRR!!
precis när jag pekar kommer ett rådjur å vandrar bakom staketet...

Men jag ger mig inte..Vi måste ge ned och tända! Vi går ned båda två och spejar som två poliser..Men nej...vi fann inget konstigt..Jag kissar där nere på toa men tvingar D att vänta på mig..Sedan tänder jag å släcker i källarn bara om i fall att....
Sedan går vi upp och nu har dom säkert somnat dom också.. Ja.. dom förbenade mössen som skrämmer livet ur en mitt i natten!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0