Promenaderna!

I torsdags började jag promenera, tillsammans med Anne...ja fast Anne bor i Glommen säger ni då..Jo det är sant men vi prommar ändå tillsammans!
I fredags vart det lite dåligt från min sida, gick bara 30 min. Och endast 30 minuter i lördags..men men det blir strafftider för mig! Här kommer ingen undan förstår ni! Och VEM vill liksom genomlida straffet vi har om vi fuskar??? INTE JAG!
I söndags var jag, D och Roger ute 1 1/2 timme! Och idag har jag också gått 1 1/2 timme, så nu känner jag mig i fas igen. Har även hittat en promme som är på 5,8 km och tar en timme. Kan tillägga att jag vart genomsvett av prommen idag, för i slutet av prommen, rättare sagt 465 meterna enligt Eniros sida så är det BARA uppför hem till mig! Så det känns i benen kan jag lova! Försöker även att liksom gå upprätt och låta benen kämpa så man inte fusk-går och hänger på vagnen.
Och sen vart jag ute i eftermiddags å gick 30 minuter.

Nu e jag laddad!
Vet att Anne har som mål att gå ned antal vikt fram till 1 maj! Tror jag hankar på henne där men med ett delmål på bröllopsdagen, men sen rackarns..baddräktstider Here We Come ;=)

Mina mål:

* Inte äta godis under veckorna
* Äta mer frukt
* Promenera minst en timme om dan
* Tappa ungefär 7 kg
* Att till sommarn kunna komma i mina korta svarta jeansbyxor!

Och när jag lyckas med allt detta kommer jag vara:

* Pigg
* Piggare
* Piggast

=)




Kommentarer
Postat av: Anneli

Du e grym Maggs!! Det går bra för oss än så länge måste jag säg! Idag har jag varit ute över 2 timmar och promenerat! Ska på tjejmiddag i kväll och vill kompensera för det kommande intaget av mat och efterrätt.. Tänker inte sluta med sådant gott för då kan jag liga gärna dra täcket över huvudet!

Imorn fortsätter vi gå!! Längtar redan!

Kram på er

2010-03-15 @ 16:40:21
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: lotta

jag som också bor i derome, undrar vart du går när du är ute på promenad?

2010-03-15 @ 20:07:31
URL: http://lottajohansson.blogg.se/
Postat av: Maggan

Jaha, vart bor du då?

Jag går runt ned om museet så man kommer ut vid dagiset, sen upp mot sågvägen, upp mot sågen, vänder vid kyrkan, ned mot affären, över Svertingskulla och mot mejeriet, och så upp till samhället igen = 5,8 km!

Kanske inte så jättekul runda, men annars brukar jag också gå runt kyrkan men där e ju massa snö nu, och så in i Bräcke.

Eller också ned mot Viskan.

Är du mammaledig?

2010-03-15 @ 20:38:33
URL: http://margu.blogg.se/
Postat av: lotta

Vi bor på Bräckestigen. I Sara och Karlbergs gamla lägenhet. Oj vilken runda! Jag brukar gå upp till kyrkan och runt, och så på dom få vägarna i samhället! Men den är lite kort.

Nej jag jobbar, Milton är 2,5år. Så han går på dagis.



Ha de bra!

2010-03-18 @ 17:22:15
URL: http://lottajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0