Sicken jävla natt...rent ut sagt!

Somnar vid 23...Vaknar vid 00.10 - snuttran ledsen..Mardröm tänker jag och går dit..Ger napp å nalle...somnar nästan om så jag trippar ut ur rummet...00.20 - gallskrik...Tar med henne till vårt rum i tron om att hon ska somna om direkt som hon gör...00.40 - sprattel sprattel....
01.10 - gaghahhahaggga...mmmammaaa...mmmammmmaaaaa....01.20 - Sittandes i sängen och bankar på täcket..Nu får det vara nog! Tillbaka med henne till hennes säng...02.00 - gallskrik och jämmer...Hämtar henne igen...orkar liksom inget annat..E trött och vill SOVA!!!
02.20 - gagggahhggahhaaa...mamma....maaammmmaaa...mammamamamamama....
Jag: SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! och försöker klia henne på pannan eller hålla henne om rumpan...men då börjar hon skratta.......Vid den här tidpunkten känner jag:
1 - kan lika gärna gå upp..nu har hon ju lyckats väcka mig så jag kommer ändå inte somna om..
2 - jag lägger henne i sängen och stänger dörren....(klart jag inte skulle göra men när den lilla trötthetsdjävulen sitter på axeln...)
3 - Hon kan ju liksom inte vara vaken HELA natten...snart somnar hon väl??

02.40 - hon tystnar..men sen hör jag hur hon inte sover ändå..Ligger å pillar på nallen och vänder sig fram å tebaks..
03.10 - ett brak hörs utanför..TJUVAR är det första jag tänker! Snuttran har nog somnat nu...Jag går upp å tänder men ser inget konstigt..
03.20 - Ligger i sängen med STORA ögon..väntar bara på att jag skall höra nåt utanför eller att snuttran vaknar igen.. Ingen idé att somna om då ju....
03.30 - Undrar om gargagedörren e låst??

07.00 - gaggahhggahhaaa..mammmmaam..mmamamammamamam...
Vad händer? Vem tog mina ögon?
Svullna ögon och trötthetsdjävulen på axeln....Vad hände? Drack jag igår? eller varför e jag bakis???
Just det ja...har inte fått sova mina skönhetstimmar som jag fått göra i stort sett varje natt sedan hon föddes...
E lite sur på henne..ger henne en blick och hon tar nallen som skall ge mamma en puss och så skrattar hon och tjötar på...Allt e plötsligt borta, trötthet och surheten..

Men nu längtar jag till förmiddagsvilan för då skall jag verkligen gå å lägga mig...E inte van vid sådana här beteenden och med en nästan bakis-skalle dagen efter...


Kommentarer
Postat av: Anneli

Men fy f*n vilken natt.. Varför var hon så vaken!? Och jag som känner mig som ett vrak idag för Ture tvingade mig att sitta bredvid hans säng igår kväll när jag kom hem.

Vi hade precis lagt oss och så vaknade Ture och skrek, varje gång jag trodde han sov och var precis utanför hans rum så skrek han igen..

Tror jag somnade runt 00 och jag hämtade över han till vår säng som vanligt på morgonkvisten, idag var det vid 5:47 tror jag..



Hoppas ni fått sova bättre i natt hos mormor och morfar! :-)



Kram kram

2010-03-18 @ 07:38:28
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: Lina

Då vet du hur jag har haft det varje natt i 2 och en halv vecka... och förmiddagsvila hade ju vart trevligt =)

2010-03-19 @ 16:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0