Rutiner rutiner rutiner...

bubblar i skallen...
Visst det är bra med rutiner, men aldrig tycks jag vara nöjd...
Rutinen med gröten går ju inte alls bra.. Båda två bara gör bajsmin när gröten visar sig. Dock lite bättre med fruktpurén upptill.
Det är väl egentligen bara en träningssak det där med gröt. Bara att trilskas och köra på! Och snart får man väl in det. Vet egentligen inte varför det känns som det går ett steg fram och två steg bakåt.. Men lite grann känns det som att dom är så SMÅ + att dom ligger i babysittern när man matar... Molly kunde iallafall sitta upp i barnstolen när jag började ge henne gröt, och då var hon 5 månader. Twinsen är 6 månader snart och har en ganska lång bit kvar till sittandet är här tycker jag.
Men men, vi kämpar på med gröten... Neah sköter sig med ett G, men Stella går nog under G - än så länge.. haha.. värsta bajsminen på henne!
Sedan är det sovningen...
Dom söver ju - jisses det är inte det. Men om man nu får vara lite gnällspik (och det får jag).
Just nu har de en stående rutin och haft ett tag - Somnar 21, vaknar 09, somnar 11 och sover till 15-16 tiden. Sen tar dom sig en liten nap på cirkus 15-30 minuter kring 17 tiden. Sen är de vakna till 21 och ÄTER hela kvällen känns det som..
Skulle egentligen vilja ha in dem i en rutin med att sova en gång på förmiddan och en gång på eftermiddan. Och så somna för natten vid 19-20 tiden.
Men som jag & Mia pratat om - det är ju "bara" att börja väcka dem på morgonen tidigare så kommer då små småningom att vaggas in i en annan rytm.
Dom sover ju galet länge på dagen. Visst det kan la va skönt, men för mig kan dom lika gärna få vara vakna och sen somna tidigare på kvällen. För snackar vi 2000-talets "ensamtid" som är ganska skönt att få ha för en småbarnsförälder - så existerar den inte just nu i vårt hem! Det är bebis, bebiskräk, bebismat och bebiskvällsgnäll hela kvällarna igenom här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0