Vem slog mig i skallen?

och tog all min energi?
Ja det undrar jag...
Natten har det bevisat vad som gäller när man är tvillingmamma...Herrejesses... inte för att det vart nåt direkt GALLSKRIK, men sånt där pyrigt gnäll och den förbenade hostan som väcker dem HELA tiden. Hittills har det ju bara vart Neah som hostat så hon har legat bredvid mig nån natt men inatt körde det igång..
Alltid när man själv somnat som bäst, och jag var asatrött redan vid halv tio och kröp ner och slocknade direkt. Sen satte det igång..
Stella hosta-vakna-ledsen-jag upp på båda knäna eftersom vi ligger på golvet inne hos tvillingar eftersom projekt renovering av vårt sovrum fortfarande pågår-så gåendes på knäna i sängen för att inte slå huvet i snedtaket-i med nappen-buffa rumpan-gåendes tillbaka på knäna-somna gott på kudden..
2 minuter senare.. (typ känns det som)
Neah hosta-vakna-ledsen-jag upp på båda knäna eftersom vi ligger på golvet inne hos tvillingar eftersom projekt renovering av vårt sovrum fortfarande pågår-så gåendes på knäna i sängen för att inte slå huvet i snedtaket-i med nappen-buffa rumpan-gåendes tillbaka på knäna-somna gott på kudden..
2 minuter senare.. (typ känns det som)
Stella hosta-vakna-ledsen-jag upp på båda knäna eftersom vi ligger på golvet inne hos tvillingar eftersom projekt renovering av vårt sovrum fortfarande pågår-så gåendes på knäna i sängen för att inte slå huvet i snedtaket-i med nappen-buffa rumpan-gåendes tillbaka på knäna-somna gott på kudden..
2 minuter senare. (typ känns det som)
Neah hosta-vakna-ledsen-jag upp på båda knäna eftersom vi ligger på golvet inne hos tvillingar eftersom projekt renovering av vårt sovrum fortfarande pågår-så gåendes på knäna i sängen för att inte slå huvet i snedtaket-i med nappen-buffa rumpan-gåendes tillbaka på knäna-somna gott på kudden..
Och så där håller jag på typ femtioelva gånger tills jag inser att va i hel-vte förbannade hosta SÖV ungar... (förstår ju att det är synd om dem egentligen men när sov-djävulen är igång då är man fan ingen vacker morsa..)
Tar upp Stella och lägger henne bredvid mig på min kudde, somnar omedelbums och hostar nån enstaka gång..
Neah vaknar å e ledsen typ 10 minuter senare.. Flytta Stella lite åt vänster, ner med Neah fortfarande gåendes på knäna för det jädra snedtaket verkar ingen ha flyttat på...
Just i denna frekvensen har jag ett sånt STORT behov av att sparka D i ryggen där han ligger å snarkar och egentligen fråga om vi inte var TVÅ om att skaffa barn... Men jag inser sen att va hade han kunnat göra? Nej inte mer än vad jag precis gjorde = Lägga dom bredvid mig på höga kuddar och hoppas på att hostan ger sig så småningom.
Neah somnar hon också.
Så där ligger vi, 02:30, det blåser som fan ute, det blixtrar, nån hostar, i med nappen, nån hostar, vaknar, vänd på sidan, i med nappen... Och jag; åskmolnet själv försöker tvinga mig själv att sova men när den där j-vla sov-djävulen skall tvinga en till sömn nä då går det ju aldrig... Ligger typ där å tänker att ingen idé att somna för dom vaknar ju snart ändå...
Nånstans mitt i allt kommer Molly..... Alltså den 5:e personen som vill ner i våran säng... Stella har stensomnat - flyttar på henne å lägger henne i hennes säng.. Flyttar på Neah, ner med mig och sen ner med Molly.
Rak i ryggen för att inte lägga mig på nån liten arm eller fot, så somnar man på nåt konstigt sätt ändå lite halv liggandes på rygg med huvudet på sne så man säkert kan dräggla ner kudden som man brukar..
Vaknar 7.30 med jordens skallebank och ryggont och helt stel i hela nacken för man bara legat å spänt sig när man har de små knoddarna bredvid sig.
Men det är bara att starta dagen! Ingen återvändo! HejåHå!
Nu väntar jag på att det skall bli varmvatten så man kanske kan piggna till lite grann iallafall.
Å Annars har eran natt varit bra eller?

Kommentarer
Postat av: mia

Jo, tack den har varit helt underbar. Har sovit hela natten. Jätteskönt!! ;-)

2011-12-14 @ 11:09:18
Postat av: Helena

Ha ha ha. förlåt, men du skriver himla roligt, men känner igen mig SÅ väl! Det som räddade oss va astmamedicin för john, men då hade han hostat i 13 veckor. helena= mer död än levande ;) (jag hade inte gjort en blinkande gubbe DÅ, utan tror jag hade försökt mig på någon döskalle/lie mannen)

Hoppas det vänder snart för er!

2011-12-14 @ 13:26:07
URL: http://www.johnsliv.bloggplasen.se
Postat av: Jennica

Är det onödigt att fråga om då å Dennis fick till det inatt eller?....

2011-12-14 @ 13:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0