"Åhhhhhhhhh"

säger tanten som stannar mig på stan & sedan ställer hon frågan:

Är det tvillingar?....

På just denna frågan, denna fråga som folk i allmänhet nog bara ställer utan ens tänka sig för..
Så är svaret på denna frågan, som alla redan kan ha räknat ut innan dom frågar,

- jo det är tvillingar...
Eller skall jag nästa gång svara: Näää, dom är bara födda väldigt tätt... 6 minuter för att vara exakt...
Bara för att se hur reaktionen blir..?
Nää, jag håller mig till klassikern att det är tvillingar. Bara för att inte förvirra...=)

Sedan dyker dom ner i vagnen,pratar, jollrar och leker... Å där står jag..
Stolt?
Glad?
Förvånad?
Förundrad?
Arg?
Rädd?


Njae... jag vet inte.. Mest imponerad. Av hur tvillingar imponerar på folk, och att folk i allmänhet plötsligt har så lätt för att komma fram, prata, ge mig en blick - om den så är medlidande eller glädjande. För jag kan inte ens längre räkna till om hur många gånger jag fått kommentarerna: Åh, då har du att göra... Eller.. Åh, va kul med tvillingar.. Du måste vara världens lyckligaste..
Jag kan inte heller ens räkna till hur mycket nya människor jag pratat med det senaste året. Det är roligt, det är inte det jag menar.
Men jag blir bara så förvånad över hur glada och imponerande alla blir av tvillingar. Jag var nog inte så beredd på det, eller jo, det kanske jag kunde räknat ut när det var 7 personer i rummet när dom föddes, varav en var en sköterska som "bara ville vara med å se och frågade om det var okej mitt i värkarna..."

& visst, man kan ju bara sitta en hel dag å titta på dom.. Två likadana, två samma - som blev av oss... Bara hela den biten hur allt fungerar är ju helt stört.
Sen att hela världen typ vändes upp å ned ett tag där när vi fick veta.
Så ja tvillingar är kul. Och folk verkar tycka det är fantastiskt kul.

Så sluta inte säga Åhhhhhhhh... men ha inte heller fördomen om att allt är jobbigare med tvillingar. Man gör bara allt en gång och sen gör man samma sak igen.
=))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0