Röksignaler?

Stella skulle låna min telefon i lördags.
Alltså låna som = jag tar mammas telefon som ligger på nattduksbordet och kastar den i golvet så ser vi om den fungerar sen...


Svar: Nej...
Telefonen fungerar inte..
*
På ett sätt skönt att inte ha en telefon.
På ett annat sätt - för jädra handikappad man blir.
Förstår beroendet nu, eller beroende och beroende, hela min kalender finns på telefonen..
Hoppas inga viktiga möten är bokade just idag..... jaha vadå för möten tänker ni? Du går la bara där hemma å dräller - mumsar choklad och vilar dig.... Jo men viktiga möten eller information om vem som skall med ut å gå, vem som skulle bjuda på kaffe osv. ;=)
Förutom det här med att man är helt avstängd från omvärlden så är man fantastiskt sårbar utan telefon. Satt å käka innan och Neah satte i halsen i typ en nanosekund.. Och då hann jag tänka:
1 - kan man ringa 112 från datorn?
2 - vilka grannar är hemma som jag kan springa å hämta hjälp av?
3 - röksignaler? Om jag signalerar hjälp? Kan jag det? Och frågan är: kan någon tyda röksignaler?
*
Men efter nanosekunden var över så resulterade allt i att jag klarade mig från att försöka ge mig på att ringa från datorn.. Inga grannar verkar vara hemma och röksignaler? Det spöregnar ju ute...
Tuuuuuuuuuuuuuuuuur... Att Neah inte satte gröten mer i halsen för då hade jag nog vart ute å försökt satt fyr på nån buske här i trädgärden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0