Tips på bättre ord!

Dom ramsorna man drar när man sätter foten i en legobit för så där hundraelftegången är inte så barnvänliga har jag kommit på..(kommit på å kommit på men när ens treåring vid alla "rätta" tillfällen säger: aj som fan, jällla skiitt, förstår man att det kanske är dags att iallafall börja träna på ens ordförråd eller förmildra orden iallafall...svära är ju faktiskt inte så fint)
Så därför försöker jag numera hålla mig till min vänliga-men-lite-fula-ord-som-är-ok-lista!

istället för
* F.n  - Rackarns
* J..lar - Järnspikars
* H.lv.te - Attans bananer

Lätt??
Nja.. Den där legobiten som nu helt plötsligt ligger på ett annat ställe gör så förbenat ont när jag trampar på den ytterligare en gång så jag biter mig i tungan, går in på toa å drar min ramsa.
Kommer ut från toan å hon som ligger i soffan säger: gjorde det ont som fajjjn?

Okej dax för ordentlig skärpning i familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0