Förbenat jobbigt!

Hostan..
Den jä-la hostan rent ut sagt! Blir tokig..Blir gAAlen..Både jag å Neah är trötta på den nu.
Var hos farbror doktorn igår, inga virus, inga bakterier - "bara" skethostan som inte vill ge sig! Gaaahhhh!!
Fick medicin iallafall!
Så igår kväll körde vi första dosen.. och jag inbillade mig nånstans att jajemän nu ska här få sövas...
Not!
Precis som vanligt när man själv dragit täcket sådär långt över huvudet och det är varmt å gött där inne och man slumrar in så skönt, nånstans hör man Tv4 vädret (vem orkar vara uppe längre liksom...?) Och det är då...ja just då när man är så goe inne i sömnen det är då häxhostan sätter igång...
Upp och bort för att sätta i nappen.. gå tillbaka..dra täcket över huvuet...somna in...vakna...höra hostan...å så blir hon ledsen.upp igen i med nappen.... Så håller vi på ett gäng antal gånger. (läs vi som jag och Neah..) ingen annan i huset är vaken...
Tillslut nånstans är jag trött...så trött... så om vi har turen så har Molly intrat stora sängen vilket innebär att hennes rum är ledig. Så där ligger jag i sömnen å sätter i nappen varje hundragång hon hostar å är ledsen.
Nu är jag så jä-vla trött på att inte få sova helt enkelt! Sedan i november har vi kommit fram till att dom hostat till och från.
Nu får det vara nog!
Så idag har jag sanerat deras sovrum. Bytt sängkläder och höjt upp sängarna med sovpuckar. Neah har tidigare legat på en stor kudde men nu inbillar jag mig att sovpuckar är bättre.
Så nu ska här sövas!
Och så får vi väl tro att medicinen gör sitt också..
Håll tummar!

Kommentarer
Postat av: Anne

Usch va jobbigt. Hoppas verkligen ni får bukt på de. Har hört att de e svårt att bli av med hosta på denna årstiden..

Kram till er

2012-02-08 @ 18:58:08
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0