Jag & min Gitarr!

När jag var liten fanns det bara en. En idol som var grymmast i hela världen! Jag vägrade ha klänning, för jag skulle ha finbyxor & väst - precis som han!
Jag fick ett kort signerat by Vikingarna, nån kväll när mamma pappa vart ute å dansat antar jag. Det var ett sånt där idolkort, eller ja...vykort typ, med vikingarna uppställda bara så där pinsamt bra som alla dansbandsbilder - och alla med samma kläder.. 
Varje kväll klockan 19 ( ja okej då jag kommer inte ihåg exakt tiden men vi låtsas att det var då) - då var det Café Norrköping och det bästa - Vikingarna!
Och kollade jag inte på Tv:n så hade jag min gitarr, spelandes i finrummet. Och fiii jädan va jag spelade! Jag & Christer Sjögren = sant liksom!
Gitarren - en trägitarr av bästa sort tillverkad av en av mina storebröder. Gul och svart var den - ascool!
*
Här har jag däckat framför Tv:n, säkert efter Café Norrköping.. Undrar varför jag har mössa på mig...
*
Och min Gitarr!
(coola shorts btw)

När nu Molly fyller år snart och man frågar henne vad hon önskar sig, säger hon:

- en Gitajjjj!!!
Och Självklart skall hon få en gitarr!
Kan ju dock inte garantera henne något idolkort av Vikingarna.. Mitt sitter hårt i fotopärmen och jag släpper det inte! ;=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0