Jobb-igt...

Idag sa jag till snuttran att jag drar till jobbet nu! Ses la sen!
Hon tittade lite konstigt på mig... Som om jag var helt blåst.. Va vadå jobb mamma? Ska du jobba?
Nej precis tänkte jag. Vadå jobb?
Ibland längtar jag som satingen tebaks. Men så ser jag alla mina små tre troll och tänker att nähä, här skall det inte jobbas mer än på hemmafronten med dessa små troll. Troll som snart blir stora!
Passar på att njuta lite extra idag bara för det. Bara för att jag får lyxen att få vara hemma med dessa små underverk som gör vårt liv.
Jobbet finns ju kvar ( jo..ja det hoppas jag iallafall..)
Nu är ju nu och det är nu mina fina är små. Och det är nu vi får passa på att bara andas in den underbara bebisdoften. Bara ta in allt!! Trots lite dreggel å kräk här å där så finns det ju inget som slår att fnålla in sig i nacken på en bebis!
Så nä, jag drar inte till jobbet. Inte på ett tag iallafall. Först skall vi njuta av en underbar vår & varm och het sommar. Sen efter det, får vi se vad framtiden har att bjuda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0