Den dagen...Födelsedagen!

Japp då var det överstökat igen...Nyår och med det också min födelsedag..
Så mycket förberedelser och som vi grejjat med detta.
Tråkigaste: Familjen A fick ställa in då kräkis kommit på besök hos dem.. BORING!
Roligaste: Postlåde-exprementering...
Godast: Skumpan!
Bästa: Maten!
Vi hade det mys med A&S och barnen var exemplariska ( tackar åter igen världens bästa lekrum för detta)
Vi drack skumpa, käka snittar, åt superdupergod mat som min alldeles egna Moberg stod för och så snacka vi skit och spela spel. Vips så närmade sig klockan midnatt, och vi bestämde en ny tradition - vi kollar på Ringklockaring (pensionärsvarning?..) och skålar tillsammans inomhus! Det var faktiskt mer trevligt att göra så tycker jag! Vi skålade och kramades och sen var det dags för raketskjutning!
Och sen blev Klockan blev alldeles för mycket..När mina ögon slogs igen kring 04.00 snåret var jag ändå mycket nöjd över årets nyårsfirande.
Vid 9.30 "vaknade" jag upp med skönsång från snuttran och D. Räkmacka, kaffe och tända ljus. Tänk att man ändå har världens bästa som på varje morgon (varje nyårsdagsmorgon skall väl tilläggas) går upp, skalar räkor, fixar och grejjar trots smärtan som slår i hans skalle=)
Fick jättefina Paket och sedan soffläge resten av dagen!
Tackar för att vi har fått en lugn och fin trio som även dom gillar soffmys och att sova=)
Det är fördelar och nackdelar med att ha födelsedag denna dagen. Visst man är först och hela den biten.. Men som oftast är man trött och hela resten av världen också. Vädret verkar alltid vara grått och daggigt och dimmigt.
Och så har jag nu redan förbrukat min paketförtjänst för detta året.. Jul och födelsedag - allt passerat på en vecka.. Men måtte jag vart snäll för jag har fått jättefina paket!
Nu är det bara ett år kvar tills det är paketdax igen - och då måste jag väl ändå firas ordentligt eftersom mitt liv som tjugoåring då också verkar skulla vara passerat.. jisses...
Den svarta hårbollen i mammas knä är alltså jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0