Försäkringskassan - Fuck off!

ja de e ungefär så jag känner just nu.
Fick brevet idag.. visste ju nästan vad som skulle stå där redan innan jag öppnade. Med tanke på deras beteende mot mig innan angående detta så visste jag att dom skulle dissa.
Och jajemän!
Enligt paragraf blablablablabla...så var du vid tillfället inte blablablablabla enligt punkt blablablabla...
Hälsingar låtsasläkaren från Försäkringskassan som du aldrig har träffat men jag vet vad som är rätt.......
Ja men du låtsasläkaren (ja det är verkligen så jag ser dig) som beslutat detta!! Vet att du har dina fina regler och paragrafer å skit å gå efter.
Men är inte det hela helt jävla fuckat???
Att en överläkare på Varbergs Sjukhus kan sitta där å sjukskriva mig på grund av all skit som det innebar att bära på TVÅ kids i magen????(finns säkert dom som har samma med en men nu gällde detta mig)
Är det inte helt snurrat att Försäkringskassan sen då skall ha nån egen jädra kontorsnisseläkare som i nåt kontor i Jukkasjärrvi skall sitta där å läsa mitt sjukintyg och säga NEJ nej nej....lilla flicka du är inte 1/4 dels sjuk, inte ens heltidssjuk, du kunde ha jobbat 1/3 och begärt 1/5 dels sjukpenning... Snurrat? Ja jag fattar då inte ett skit... Dom snackar sitt förbenade egna språk och skall leka polis mot vissa verkar det som.
För vissa blir ju bara godkända hur snabbt å lätt som helst....?!
Men då kan vi säg såhär du som nu beslutat detta åt mig på Försäkringskassan, sätt upp en fotboll mellan bena, lägg en 10-15 kilos hantel på magen, gå med overall & underställ och tjocka vantar dygnet runt så du svettas värre än du nånsin kan, ha ett bälte hårt spänt runt magen så det är lite sådär svårt att andas, dra i dig en massa färgade hormonpiller så att du ena stunden är världens lyckligaste för att andra stunden storböla över att du insåg att du köpt FEL chips,  sitt upp å försök sov i ett halvår och sen kan du ju testa att sätta dig på en kontorsstol med häftstift å sitt där i 9 månader!!
Efter det kan du komma tillbaka å snacka ditt språk om trefjärdedels, femtedels eller what the f-ck. Så kan vi se om du också hade önskat att systemet såg annorlunda ut?
Jag trodde att det var min läkare som såg till mitt bästa? Att det var han som faktiskt följde mig under 9 månader och visste hur det hela låg till?
Att han hade befogenhet som överläkare att ha rätten och kunskapen till att sjukskriva sina patienter?
Inte att nån låstasläkare femtioelva mil härifrån ska veta vad som var rätt för mig just då?
Det är väl det jag mest är irri över... Att det fungerar så??
Japp! Åh va skönt att få detta ur sig då!
Försäkringskassan & dom som bestämt att det fungerar såhär - Stor Diss på er!
Att det är fredag - En stor Hiss på det!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Fy va surt, så jäkla orättvist. Den där låtsasläkaren verkar ha haft en jäkligt dålig dag.. Fan va tråkigt, bara grejen. Nog för att du loosar stålars men de e ju värsta principen oxå. Att man inte KAN jobba och så sitter någon jäkla gubbe och säger annat.. Fy fan säger jag..

Bajs med.. Men trevlig helg!

Kram på er

2012-01-27 @ 11:45:02
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0