På gatan där jag bor...

där finns en backe.
Högst upp på den backen finns vårt hus.
I den backen måste man gå nerför när man skall gå till förskolan..
I den backen var det HALT i dag..
I den backen kunde man lik väl åkt skridskor..
I den backen konstaterade jag att det är svårt att hålla 47 kg motstånd samtidigt som man skall försöka undvika göra en Bambi på hal is.
På gatan där jag bor..
där finns en backe..
Högst upp på den backen finns vårt hus.
För att komma hem till vårt hus när man har vart ute, måste man gå upp för den backen..
I den backen fanns det is..
Is är halt..
Jättehalt med träningsskor och en tvillingvagn...
Då åker man kana nerför istället för att kunna gå uppåt..
I den backen borde det finnas grus en dag som denna..
varför finns det inget grus undrar jag?
vart hittar jag den ansvarige för våran ogrusade backe...
ska man verkligen behöva göra allt själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0