Vart är min ledighetslapp?

Inatt när Neah inte var en storfavorit hos hennes mamma så låg jag samtidigt å funderade på vart är min ledighetslapp tro? Eller är det det man behöver ha för att få vara ledig, ta time-out, när man är som tröttast?
Inatt ville jag bete mig som Timone i Lejonkungen: TIME OUT!!! (du känner henne, hon känner dig, men hon vill käka upp min poolare... Har jag missat nåt..Å sen slå så där med armarna som han gör )... haha.. fantastisk film..
Fast jag ville bara säga TIME OUT! Nu går jag å lägger mig nån annanstans å SOVER!! för det är sånt vi sysslar med här. Inte att ligga å flina å leka å dra mamma i håret..
Men sen började jag fundera på mina sov-alternativ...Källarn? Nya hårda soffan där nere..? njaää.. Det är rätt gött här under täcket ändå.. Hon somnar nog snart...
jo tjena...
Med grus i ögonen kring 01.11 snåret snubblade jag ner för trappen och höll på att slå halvt ihjäl mig på ett förbannade hörselskydd... Där fick dom allt höra sitt och att man absolut inte skall ligga i vägen i trappen för en halvirriterad morsa som går i sömnen..
I med mat - så sov nu!
Lägger mig som Pippi Långstrump i sängen för nu har även Molly entrat våran säng..
sova...
För att nån timme senare vakna av en hostattack från Neah som resulterar i nerspydd Neah,säng,pyjamas... Jajemän! varför inte!
Bort med gruset i ögonen... Av med pyjamas, bädda rent... Hör att Molly säger att hon är kissnödig. Nej men det fattas la bara. Lite kiss i sängen och natten är fulländad!! D går upp med henne å kissar.
Jag släcker ögonen och drömmer mig bort med min ledighetslapp då jag bara skall sova...sova...sova....

Kommentarer
Postat av: Anne

Näääää, fy tusan.. Om du hittar ledighetslappen så gör gärna NÅGRA kopior till mig med!

Haft hostkräk för ande natten i rad här.. Underbart!

Sovläger?

Kram på er

2012-01-28 @ 05:21:00
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0