Mamma - kan jag bara få låna din mormor ibland?

Ibland gör det väldigt ont. Ont som när man själv inte riktigt vet hur man ska hantera det.
Kollade på kort av dig igår med stortroll.
Tittade på henne samtidigt och såg i hennes ögon att hon tänkte samma sak som jag.
Vi saknar dig.
Sen sa hon från ingenstans
- Mamma...jag tänkej på mojmoj nu..
- Saknar du henne?
- Mmmmm.... Å du mamma... Jag haaaj ingen mojmoj meeeeja..
 
Nä älskade unge det har du inte. Eller jo, fast hon bor i himmelen.
- Fast mamma...hon är i jorden..Fast i himmelen också....
 
Inte nog med det att samtalet hittills skär i hjärtat, så frågar hon med en sån liten ledsen röst, så man förstår att hennes tankar verkligen är hos dig.
- Mamma....jag haaaaaj ingen mojmoj meeeeja, men.....om ja vill.... kan ja väjll bajja låna din?
 
- Det klart du får!
Och vet du vad - du har din mormor hela tiden. Fast hon syns bara inte mer...
 
Älskade lilla fina troll..
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh! Nu gråter jag en skvätt... Kram

2012-11-28 @ 20:53:12
Postat av: Anonym

Jag vet ju att ingenting hjälper men en kram skadar ju aldrig. Så här kommer 100!

2012-11-28 @ 20:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0