Kaptiel mammaledighet - check!

Då avrundar vi.
Kaptiel *mammaledighet avslutar vi idag.
Känns stort.
Känns befriande.
Känns skönt.
Känns tomt.
Känns bra.
Känns - konstigt..
 
Tänk att efter nästan 3 1/2 år är jag liksom färdig. Klar. Finito. Blir zero fler kids i detta hemmet.
Men jag är redo. Klar för nästa utmaningar livet har att bjuda på!
 
 
 
 
 
Bör läsas med viss ironi:
*Mammaledighet:
Ledighet å ledighet..nja.. ibland kan tyckas så kanske och ibland inte. 
Med tre hela somrar hemma kan jag ju inte annat än säg - lyx!
Och visst är man så otroligt tacksam för att man har fått vara hemma tillsammans med sina små troll - tack Sverige för den förmånen.
3 kids hemma i nästan 3 1/2 år - kallar jag utmaning. stooooooooooor utmaning för psyket.
Med facit i hand ser jag följande av mina erfarenheter på denna sk mammaledigheten:
1 kids - jo hallå tjena...sovmorgon, kaffe i lugn å ro, en liten rumpa byta, en liten ögonsten att hålla ögon på. Här snackar vi ren mammalyx! Utflykter & shoppingturer - sååååå lätta med en kiddos. Den som sa att det var stressigt å sååååååååååååååååå jobbigt med en och att man inte har nååååååååååååån tid alls, återkom senare tack...... (kolikbarn är givetvis ett undantag så där tar jag av mig hatten och imponeras av de som klarat den persen!)
2 kids - här saknar jag tyvärr erfarenhet..
3 kids - här snackar vi! Come an! tänk att man lyckades skapa tre små fina fantastiska underbara hårbollar! Vem trodde det liksom? Tre små rumpor att byta, tre små näsor att torka, tre små händer att få hålla. Mammahjärtat är stooort, mycket stort!
Baksidan? jo det finns en sådan. Dessa tre kan också driva en till vansinne, locka fram en irritaion man inte visste fanns, dom kan manipulera, reta gallfeber och jaga dig upp i atomer. Dessa tre vet sina knep. Dom vet exakt vilka punkter dom skall trycka på för att göra mamma så där vansinnig.
Men, också - dessa tre kan göra så att mammahjärtat slår några varma extra slag, dom gör livet värt att leva, dom får dig att le när man minst anar och dessa tre kommer alltid, alltid äga ditt hjärta!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0