Tror det står 1-0 till mamma idag!

Snuttran har de senaste nätterna krånglat med sömnen. Hon som sovit å sovit som en stock mest hela nätterna.
Men jag tror jag anar vad som spökar för henne på natten - 2 stora framtänder som vill tränga igenom tandköttet..ajajajajaj.. inte konstigt man blir lite piss då.
Igår var hon jätte gnällig, inte alls som hon brukar. Hon fick leka med min plånbok - vilket hon bara älskar. Hon sken som en sol tills pappa kom å tog plånboken... då bröt hon ihop.. Pappa tyckte inte att det var rätt att mamma ena stunden säger att det är AJA att ha mammas plånbok för att ena stunden ge den till henne.. å ja han hade väl en poäng där... Tänkte inte riktigt så.. Men men..när hon fick titta på tomten och ligga lite nakenfis så blev hon glad igen. Tog tempen på henne för hon var ändå inte som hon brukar. Hade lite feber och fick en panodil. Sedan på med pyjamas och välling. Hon somnade gott i soffan men vaknade sen och vägrade somna om. Vi testade att lägga henne i sängen men hon bara gallskrek. Tog upp henne och hon somnade i famnen, la henne i sängen och hon vaknade.. Å så höll vi på... Tills jag tog upp henne och la henne i våran säng, då somnade hon som en stock.. Sedan när D skulle lägga över henne till sin säng så vaknade och hon var ledsen. Jag tror verkligen hon sa: mamma...pappa...jag vill sova hos er inatt för jag har ont!! Fattar ni inte det!!!
Så hon fick sova mellan oss inatt. Och man kan inte sticka under stolen med att det är mysigt. Men jag tillhör dom som tycker att barnen skall sova i sin egen säng, för en annan sover inte alls bra. Man är rädd att ligga på dem, på deras armar, och dom sparkas å har sig och man stör varandra på nåt sätt tycker jag. Men när dom är sjuka eller har ont tro katten att dom ska få känna tryggheten mellan mamma och pappa.
Nu sover snuttran faktiskt i sin säng och har gjort det i en och en halv timme nu. Hon vart lite ledsen när jag la ner henne men jag vann kampen idag så 1-0 till mig än så länge.
Ikväll är det julbord med D:s jobb. Snuttran skall faktiskt följa med. Kände att hon gott kunde göra det, jag skall ju ändå köra så det spelar ingen roll.
Har hunnit med att städa hela övervåningen och faktiskt lagt fram en del saker som vi skall ha med till Sälen!
Det närmar sig =)
Tro fasiken det börjar regna nu....har snöat hela förmiddan! =(
Nu ska jag förbereda lunchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0