Har det vänt?

Snuttran..lilla snuttran som alltid älskat att sova! Från första stunden hon tittade ut har hon sovit hela nätter. Kan räkna på mina fingrar de gånger jag fått vara vaken med henne och hon varit ledsen. Det händer alltså inte så ofta..
Men sedan hon var sjuk för 3 veckor sedan sover hon så oroligt upplever jag. Hon kan vakna till, eller nej hon e inte vaken utan hon e lessen i sömnen flera gånger under en kväll ibland. Igår var jag nog uppe hos henne 4-5 gånger och då var inte ens klockan 22..hmmm... Vid 00.00 vaknade hon igen i sömnen och var ledsen, eller det är inte så att hon stortjuter, men det är precis som om hon drömmer att ngn jagar henne eller nåt.. Jag tänkte att det kanske var en rap eller fis som satt på tvären så jag lyfte upp henne...Och så bara "baahhhh...." så spydde hon!! Inte på sig själv utan på mig och på golvet...Ropade på D som yrvaket kom och tog henne....Där stod jag med spya rinnandes ned på benet och undrade egentligen vad som hände?
Sedan fick snuttran sova mellan oss...och hon har kanske sovit, men hon har alltså "pratat" nåt så förbannat i sömnen...kan verkligen bebisar göra det??....haha...hon har snackat på och jag inte har sovit så mycket... Vid halv sju låg hon vaken och tjötade på...Vi brydde oss inte om henne och vid 8 somnade vi båda om en liten stund.
Det är ju aldrig så att hon är jätteledsen och gråter som en bebis gör. Det har hon aldrig gjort i stort sett. (förutom när hon ramlar å slår sig förstås..) Men alltså trots hon sovit i 12 timmar så vaknar hon och ligger och leker och tjötar på tills jag kommer.
Men just den här oroliga sömnen undrar jag över... Alla har alltid sagt" jaha vänta bara...snart vänder det.." men jag vägrar tro det och tror att hon kanske e inne i fas med mycket intryck och känslor som skall bearbetas och därför drömmer hon extra mycket. Sen gör kanske inte hennes hosta och lite snorhet saken bättre.
Nu sover hon så gott i sin säng iallafall, och hon gillar att sova lilla snuttran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0