Jag bara undrar! 112 hallå?

I våras så var jag ute i trädgården och lukade. Jag kröp runt på alla 4 och hörde helt plötsligt nån som pratade... Såg mig runt men det fanns ingen där...Hörde nåt igen...Kollade mig runt men ingen där... Sen kände jag att jag hade mobiltelefonen i fickan..Ja rösten kom nog därifrån...Tog upp mobilen och kollade på displayen..
112...
oh no!!!!
I panik klickade jag bort samtalet....
Jag hade råkat ringa 112... pinsamt....
Första tanken var ju bara NEJ!!! vad gör jag! Och därför klickade jag bort det i ren panik.
Men sen tänkte jag, varför gjorde jag så? Skulle jag sagt nåt om att jag lukade i rabatten och råkat ringa upp?
Skulle jag ringa upp igen och förklara mig?
Tänk om dom ringer upp?
Nej, det var ingen som hörde av sig..
Men nu undrar jag bara såhär, att tänk om jag hade ringt på riktigt men att en mördare eller annan person jagade mig och jag kunde inte säg nåt för att jag gömde mig? Jag ringde för att jag behövde hjälp men kunde inte prata för högt? Och att den som klickat bort samtalet var mördaren?
Hur vet 112 att det var av ett olåst knapplås som gjorde att jag råkat ringa upp och inte att det var på riktigt?
Eller vadå, finns det folk som brukar tjuvringa till 112? Det är väl bara i allvarliga situationer folk ringer dit?
Jag ser bara framför mig att så fort man ringer till 112 får dom upp platsen man befinner sig på på kartan och är liksom direkt på väg att skicka polis eller ambulans?
Det är iallafall så jag intalar mig att det fungerar...
Vet inte jag intalar mig detta bara för att D skall vara borta i veckan?
I vilket fall som helst så vill jag ju veta att 112 är den trygga lösningen när man i stor nöd?
Undrar om man kan ringa 112 och fråga hur det fungerar...? Hmm.. antagligen inte..
112 - jo hallå jag skulle bara undra sak..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0