Finbesök!

På lördag kommer Kajsa & Morten hit å hälsar på. De har aldrig varit här, så det skall bli kul att träffa dem och visa dem huset!
Ska bli sååå kul att få träffa Kajsa, för i hennes mage bor det numera en liten knoddis! Så mysigt!
Tänk...att vi två nu är mammor..Eller snart är båda det. Kajsas lille bor ju i magen än så länge.
helt galet..
Tillbaka en 15 år i tiden så satt vi på alpernas topp och pimplade gluwein och drack kornvodka...hade så galet kul och de minnena kommer man aldrig att glömma.
I cirka 10 år var vi på skidresor och gjorde allt galenskap man kan tänka sig. Och gjorde vi det inte hemma så hittade vi på galenskap i Österrike.
Dock så träffas vi inte lika ofta längre, får se till att bli bättre på det nu! Nu är vi liksom på samma plan, mamma-planet liksom =)
Kajsa är min vän i vått å torrt. Vet att hon finns där, fastän jag liksom inte har henne just HÄR så finns hon här.
Hon är min gamla vän som liksom aldrig försvinner, oavsett. I hjärtat finns hon och våra minnen och det kommer för alltid finnas en livslång vänskap mellan oss, det vet jag!



Talet som jag läste till Kajsa på hennes bröllopsdag.. Klarade mig till sista biten, sen kom tårarna...

För 18 år sedan två tjejer från två olika världar möts

på en skidresa en livslång vänskap föds.

Två tjejer, fast så olika ändå

Att deras vänskap skulle vara för evigt visste dom inte då.

Den ena mörk med blå ögon och en riktig ”stadsbo”

Den andra blond och lekte helst med ”Stjärna” som var en ko….

Resorna till Österrike blev många

Och man skulle helst alla minnen vilja fånga.

Vissa har etsat sig fast och dom i hjärtat man gömmer

Ja..vissa man helt enkelt aldrig glömmer.

Som ”Herr Ober Eis Bitte” och galenskap nedför backen på en skida

Så att den blonda flickans arm i ett gips fick lida.

Backstreet Boys i all ära

Ja herregud va vi i dom var kära..

Var det Brian eller var det Nick?

Som våra hjärtan klappa fick?

I Kråkarp jag visade dig alla djuren

Och i stan du satte mig i buren.

Du sa att det var såhär man fångade killar

& satte mig i lådan utanför dörren hos killen jag gillar..

Åren gick och på resorna nu ensamma vi var på alpens topp

Kornvodka, dundersprit, Germknödel eller Gluwein vi hade i vår kopp.

Vi växte upp och livet åt olika riktningar lät oss rida

Fast när jag vänder mig om så vet jag att du alltid finns vid min sida.

För 18 år sedan två tjejer från olika världar möts

För 18 år sedan en livslång vänskap föds.

Vi är så olika men lika ändå

& tänk att jag idag här skulle få stå.

På ditt bröllop och få dela detta med dig

Du förstår inte hur mycket det glädjer mig.

All lycka och glädje till dig och Morten jag vill ge

Du är den vackraste bruden jag kan se

Varje liten sak som du gör

& varje liten sak som jag hör

Får mig att förstå att en vän som är så

Är det finaste någon kan få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0