Hemma är alltid hemma tycker jag..

Idag har jag & snuttran varit i stan. Har shoppat present till Noah som fyller 2 år på söndag. Det är mycket Rory racerbil för hela slanten nu så det blev ett skärp med Rory och ett par svart byxor. Sedan shoppade vi en present till M som fyller 30 år på söndag men som skall firas imorrn lördag.
Direkt efter staden körde vi hem till mamma & pappa. Molly somnade tillslut i mormors famn, det är inte många hon gör det hos kan jag säg, men hos mormor brukar det funka. Oftast vill hon ju ligga själv och inte i knät. 
Det är skönt att komma hem, det är nästan nu efter man blivit mamma och kanske blivit några år äldre som man tycker att det är så skönt att komma hem. När man var i tonåren var det ju BA sååååååååååååååååååååååååå jobbigt att bo på landet lixom...Inga bussar å alla vännerna i stan..så boring..;=) Men nu för tiden är det bara skönt, alla mina syskon bor ju häromkring och nästan varje gång träffar man någon när man e hemma eftersom mamma & pappas hus ligger i mitten av alla de andras 3.
Så ikväll blir det hemmagjord pizza här och sedan kommer syrran å hennes familj så ska vi basta allihopa. Kanske ett glas vin slinker ned också.


Men det är ju samma sak när man vart på semester..Vad är inte skönare än att få komma hem? Lukta i sin egen hemmalukt, lägga sig i sin egen säng och hoppa på hemmarutinerna igen.
Det finns ju inget mer spännande än att heller få åka iväg.. Gå upp mitt i nattten, det är sådär kallt och man e superduper trött men man vet ändå vad som väntar. Tar bilen till flygplatsen å sedan få flyga neråt till varmare land.
Eller att ta flyget ned till alperna, dricka öl och gluwein å sola sig i alpsolen en hel vecka (gud va jag längtar efter det kom jag på....)
Men inget slåt ju längtan när man har några timmar kvar tills man e hemma igen...Vrider om nyckeln i låset å vet att nu...Nu e vi äntligen hemma igen!

Inget slår väl talesättet:
Borta bra men hemma bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0