Bra bättre BÄST!

ja så kan man nog sammanfatta helgen!

27/3-10...
Det regnar!
Vaknade båda två klockan halv sju...snuttran sov hos farmor & farfar för att vi skulle få sova ut läääääänge....jo tjena.. var så nervösa bägge två att vi givetvis inte kunde sova lääääänge...
Åkte till Jenna för att fixa håret klockan 9. Hem igen vid halv elva och var såååååååååå nöjd med mitt hår! Blev superfint! Packa och ordna med alla grejor vi skulle ha med... inte glömma nåt...inte glömma nåt...inte glömma nåt...
Kollar ut å regnet vräker ned...
11.00..frågar D om vi ska ta ett glas vin för att dämpa pirret lite... Öppnar en flaska rosé, såå gött!
12.00 - Hille kommer å sminkar mig! Blir hur snygg som helst ;=)
ja det regnar fortfarande...
13.00 - Måste se till att få nåt i magen så D:s föräldrar har middag till oss...Får petat in lite iallafall. Nu är det pirrigt...
Åker till kyrkan och helt plötsligt står vi där och tar emot gästerna och delar ut vigselprogam och rispåsar (rispåsar som vi tog med om i fall att det skulle sluta regna nångång...)
15.00 vigsel börjar och det har slutat regna!
Portarna öppnas och där är dom!! M&M först, Elin & Anton går bredvid och slänger ut rosblad! Kan det bli finare???
Liten tår gömmer sig bakom ögonlocken... Så fina dom e!!
15.30 Vigsel avslutad = nu börjar vårt jobb..

Det är faktiskt inte så nervöst, bara vi fått ordning på papper och se till att gästlistan blir avbockad..
Allt flyter på bra, gästerna kommer dock tokfort till bygdegården vi är inte riktigt redo när dom kommer så det blir lite rörigt ett tag men vi får styrt upp det hela och fått ordning på folket och gästlistan.
Magnus pappa tar ordet och sedan tar D över. Första skålen och allt känns så bra!
Brudparet anländer och vi skålar igen!
Blåser i våran pipa (som är nån slags pipa som skall illustrera hur en död hare låter...M är ju jägare) M&M tycker det är ganska kul =)
Alla sitter till bords och har blivit fotade av Linda.
Jag tar ordet och sedan är allt igång. D börjar med att inviga festen genom att klippa av Magnus pappas slips! Det blir superlyckat! Vi hade givetvis kommit överens om det tidigare men ingen av gästerna visste nåt så det blev väldigt chockartat för dem men skitkul!!
Det hela flyter på bra tycker vi. Det är MYCKET tal..tror det var 15-17 stycken. Vi blir lite stressade ett tag över att klockan skall sticka iväg och att det inte blir nån dans..... men ingen annan verkar bry sig om det..
Kvart i 8 märker vi hur folket börjar bete sig om 15 åringar och springa runt och det är allmänt rörigt...(vet inte om det bara är jag D som tyckte det...) men vi fick säga till dem att sätta sig så att vi kunde gå vidare och snart!! skall vi ha paus! =)
3 snapsar och tokmycke vin senare är folket i sån stämmning som jag tror M&M ville!
Vi håller vårt tal och tårar faller lite överallt i salen =)
Vi tackar å brudparets vägnar för presenter osv och sedan är det FEST!! klockan är 22.30 och vi håller tidsschemat okej ändå!
Nu är det dags för oss att SUPA ;=) haha..
Vi får hur mycket beröm som helst och folk verkar vara jättenöjda med våran insats!
Nån säger att vi borde säga upp oss från jobben och starta en bröllopsfixarbyrå ;=)

För att citera Sara: Maggan - hade jag vart kille ikväll så hade jag fanimej vart kär i dej!!

Kvällen går mot sitt slut och vi städar av.
Hemkomna halv fem!!! äter vi makaroner och tycker vi är jättenöjda med det vi gjorde!
Vid 9 morgonen därpå ringer M&M och tackar för allt, dom är jättenöjda och vi också!

Så det blev ett otroligt lyckat bröllop. M&M var vackrast i hela världen och jag & D var grymmast! =)
Det var inte så nervöst som jag trodde..kanske när jag råkade läsa lite fel på borsplaceringen men va gör det? Men sen så flöt allt på och folk var fulla å glada precis som vi hoppats på!


Fick bara en bild i kyrkan..men så här fina var dom!



Mitt hår! Å nej jag har inget löshår vilket många trodde..det är MITT bara MITT ;=)





Fick bli i svart vitt för annars hade ni blivit rädda för mina blodsprängda ögon...klockan är halv fem på morgonen...




Otroligt fint! Tack Jenna!!



Får återkomma med bilder på mig å D och hur fina vi var tillsammans =)
Tog som sagt INGA kort på festen, hade lite annat att stå i =)

Med all tid och planering vi lagt ned på detta så kan man bara konstatera att det var värt det!!
Kanske skulle ta å sadla om till "weddingplanner" ändå....


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men Maggs, vad i allsin dar var du orolig över? Jag VISSTE att du skulle klara dig galant!!!

2010-03-29 @ 13:42:09
URL: http://ingridbloggar.blogspot.com
Postat av: Miranda

Kan tänka mig att du o Dennis var hur grymma som helst!men mer kort tack;) fin du var i håret!kram

2010-03-31 @ 00:49:55
URL: http://mirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0