Tandläkar-besök!

Idag var jag hos tandläkarn, det var nog typ 2 år sen jag var där! För några veckor sedan gick jag iofs förbi och fick lagat min tråd som gått sönder. Tråden är efter jag hade räls så det är bra att kunna ha den så länge som möjligt så inte tänderna sticker tillbaka till sitt ursprung, alltså till sitt Dracula-ställe för mina hörntänder då vill säga. Då när jag var där för några veckor sedan så var snuttran med och hon var sååååå snäll. Skratta och lekte med dockorna och sjuksköterskan som stod bredvid.
Så idag tänkte jag, eftersom hon var så snäll förra gången, klart hon kan hänga med idag me..Jo tjena....För det första så var hon så trött så hon knappt visste vad hon hette..Hade nästan somnat när vi kom in i väntrummet men så hörde hon andra barn som skulle till tandläkarn och vips så satt hon upp i vagnen och var hypernyfiken på allt..När vi kom in i det lilla lilla rummet hos tandläkarn visade det sig att hon inte hade nån sjuksköterska som kunde rycka in å agera dagis-fröken..Nej hon vart själv.
jaja..tänkte jag, snuttran klarar la sig. Men..när hon började sätta in massa grejer i munnen på mig för vi skulle ta kort på mina tänder då började snuttran gråta...Krokodil tårar som skrek: VAD gör du med min MAMMA???
Vi tog korten och snuttran grät..Jag hade henne i knät men hon bara grät... Blev lite svettig där ett tag..,Kände irritationen på tandläkarn.. Det var dessutom inte min vanliga tandläkare utan nån helt främmande.. Jaja.. Hon fick tillslut haffat nån unga kille där som säkert var nån praktikant, så nu fick han praktisera på att gunga en vagn å få en snuttran till att sova.. Det gick bra..eller nja ganska bra.. Medans tandläkarn gick loss på min tandsten och jag kände den äckliga blodsmaken så gungade han snuttran i vagnen..Å det blev tyst.. Tandläkarn fortsatte med grymt teknik måste jag säg, det bara sprutade tandsten....typ.......Min vanliga tandläkare brukar inte alls vara så hårdhänt utan lite mjäkig..Men shit va mycket tandsten hon fick loss! Efter en stund gick den unga praktikanten ut å snuttran vaknade..Hon jämrade sig och ville inte alls att mamma skulle vara hos nån hemskig tandläkare..
Jag kände mig inte så stressad, men tandläkarn blev nog det.. Hon körde på ett tag, sen sa hon att ja det får räcka för denna gången.Allt ser bra ut!
Och sen kom den roligaste överaskningen!
- ja, jag ser här att du har ju inte vart här på ett tag så det blir bara 133 kronor!
WHAT????????
- Var mer inställd på 1033 kronor!
- Nä men det är ju så att man får bidrag från försäkringskassan varje år på 300 kronor.
- Jaha! Va trevligt!

Så där gick det till med en skrikande snuttra, blodig trut å allt jag fick betala var en dryga hundring!
Hur bra som helst!
Jag är även nöjd med denna nya tandläkaren, för jag känner verkligen att det gjorde nytta det hon gjorde!
Nästa gång skall inte snuttran få åka med, så då kommer mina tänder vara hur najsa som helst ;=)


Kommentarer
Postat av: emma-mamma till meja

Skönt med så billigt tandläkarbesök, tråkigt att lägga pengar på sånt...



Kram

2010-03-15 @ 19:32:25
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0