Det här med kräk!

Sen i måndags började vi med snuttran nya sovrutiner. Klockan 19 är det numera dags för pyjamas och tandborstning, sen är det sova i HENNES säng som gäller. Vi har plockat ned ena sidan på spjälsängen, för hon har verkligen fått panik i spjälsängen den senaste tiden och därför somnat i våran säng. Vilket inte är helt ok.
Hon fick dock en stor säng i julklapp men den kommer inte sättas in förrens vi har renoverat klart hennes rum under våren. Men men.
Vi har lagt henne i hennes säng och efter många om och men har hon efter dryga timmen somnat till slut.
Första natten tänkte vi att vi tänder inte i hallen för hon kommer ju ändå ropa på oss om hon vaknar.. Men icke, första natten hörde vi hennes små fötter komma gående och hon stod vid min sängkant med napp och kaninen, tog upp henne och vi somnade om. Så gott!
Så det har gått bra än så länge..
Men inatt då..
Hörde henne hosta, tänkte att ja nu vaknar hon och kommer snart. Men så lät det nåt konstigt och sen vart hon ledsen..Jätteledsen!!
Ställde mig upp och hann precis ut från vårt sovrum då hon kommer springandes, jätteledsen. Bara hon närmar sig känner jag doften av kräk.... Hon är helt förtvivlad över att hon kräkts i sängen, säger det om och om igen.. Vi försöker lugna henne och hon är helt skakig. Hon har kräk på hela sig och i håret.. D tar ner henne och duschar henne. Jag tar tag i madrass & sängkläder - redo för att kräkas jag me. Det är ju inte direkt nåt bebis kräk längre om man säger så...
Slänger in allt i tvätt maskinen, på med ny pyjamas och torkar golvet. Lägger henne i vår säng med badlakan under henne. Spann med vatten och papper och allt är klart för nästa spya tänker vi..
Somnar om och vi sover till halv åtta. När vi vaknar är det precis som om inget hänt.. Hon är som om brukar, leker, stojjar och vi har ätit frukost precis som ingenting.... Konstigt???
Och min största fråga: Vi ska ha kalas ikväll för mig, ÄR detta OK?!?!?!
Aningens frågande kan man ju säg...
Jag ger det nån timme till för att se om frukosten kommer upp..
D tror att det är för att hon har sådan hosta på natten och man hör nästan slemmet åka upp och ned och tror att det var därför hon spydde...
Rackarns va svårt..
Allt mat som står i kylen för 15 pers.... Men sen vill man ju inte heller vara den som smittar ned alla med kräkis.. Hur vet man om det verkligen var kräkis eller inte?
Kan man spy bara en gång om det var det?
Det var nu man skulle ha den där instruktionsboken dom glömde att lämna ut på BB...

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Meja har gjort så ett par gånger med. Hostat så hon kräks. Tror att din kära man har rätt och att ni kan ha kalas ikväll utan problem :)

2011-01-07 @ 10:24:02
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Anneli

Man kan ju meddela gästerna vad som hänt så får man välja själv och så vet alla om det. Jag tror inte hellre det är någon fara och jag tror också alla gäster fortfarande vill komma men då är i alla fall samvetet rent om hon skulle kräkas igen!?

Ha så trevligt!

Kramkram

2011-01-07 @ 12:45:22
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0