Finaste guldklimparna anlände till slut.

Trodde först åter igen att jag förvandlats till en elefant....

Men....... Tisdagen den 21/6 kom våra finaste till världen. Dock med lite hjälp på traven med igångsättning men annars så gick allt underbart fint!
Klockan 10 tog dom fostervattnet på tvilling 1 och vid 12 fick jag värk-dropp eller vad det nu heter. Efter det satte värkarna igång och 17.25 kom våran finaste Neah till världen.
7 minuter senare tittade finaste Stella ut.
Barnmorskorna tycker jag såg oförskämt pigg ut och var imponerade av en sådan fin tvillingfödsel.. Antar att om man har deras jobb är det kanske extra kul med en tvillingfödsel då och då.
Med 7 personer övervakandes under förlossningen var det tryggt och allt gick som sagt väldigt bra.
Sedan satt vi där...med två fina prinsessor i famnen.. Så skrämmande men såååå underbart. Tänk att vi verkligen fick två!
En obegriplig känsla av lycka och av stolthet.
Världens stoltaste storasyster hälsade på på BB - mitt mammahjärta blev då ännu större av stolthet när man såg sin lilla tjej plötsligt vara STOR tjej.
-oj..så många bebisar..1..2..3...4... sa hon..
Sötnos!
Neah & Stella
Stella & Neah
Nu njuter vi i fulla drag och har världens finaste triss i tjejer!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Triss i dam som min syster sa när jag berättade! :-) Så fina de är! Från enbarnsmor till trebarnsmor i ett svep liksom! Fantastiskt!

Ha det gott! Massa kramar

2011-06-27 @ 14:18:46
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

STORT grattis till era två (tre) underbara tjejer. Stort grattis till nyblivna storsyster med!



Kram

2011-06-27 @ 16:03:05
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Åh, stort grattis!!!!!!!

2011-06-27 @ 18:51:28
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: sandra

Jättefina!! Blev nästan lite tårögd när jag läste detta inlägg. Stort grattis.

2011-06-27 @ 19:15:24
Postat av: Ingrid

Så fina så fina!!!

Grattis Maggan!

2011-06-27 @ 20:41:31
URL: http://ingridbloggar.blogspot.com
Postat av: Anneli Averfalk

Flickorna är så fantastiskt fina stort STORT grattis till er alla 5.

2011-06-28 @ 09:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0