Att våga!

Läste ett inlägg hos http://www.alltforforaldrar.se/theans/ om att våga trotsa. Och det kunde lika gärna vart jag som skrivit det. Resonerar på exakt samma sätt.
"Bara" för att man har tre barn tycker inte jag att man skall stanna hemma och inte "våga" ta sig ut på olika saker och ting. Sen klart att vissa saker bara går snabbare om man inte har nåt barn eller alt. två barn med sig. Så är det ju.
Men som att gå till stan, gå på fest, vad som...det stoppar inte mig/oss att göra. Enda gången som jag skall erkänna nu i efterhand är när vi funderade på skidresa till vintern.. Iofs är vi mer sugna på en resa till solen, men när vi funderade på skidresa just nästa år, med Molly 3 år och twinsen så blev slutsatsen att vi inte kommer få ut så mycket av just skidresa nästa år. Och det gör inte Molly nåt att vänta ytterligare ett år med att lära sig skidåkningen.
Men annars, jag menar, jag åker å handlar med alla tre. Trots konstiga blickar från folk i affärn med 1 barn i kundvagnen i bilstol, ett barn i bilstol på "sittdelen i kundvagnen" samt ett barn körandes med en minikundvagn. Ja utan Molly går ju inte, det är ju hon som får köra varorna liksom..=) Men det känns ibland bara som om folk tänker; va fan gör hon här...åk hem å lämna de stackars barnen hemma.. Medans jag resonerar på det sättet att barn måste få lära sig att vara med och bete sig!
Jag åkte till stan för nån vecka sen med alla tre. Det gick bara hur bra som helst. Fick mata twinsen mitt på torget men SO WHAT, men sen efter det gick jag och Molly å fikade och det var jättemys!
En annan gång jag var i stan satt jag i parkeringsgaraget och fick ge dem mat!
För nån vecka sen var jag och twinsen tillsammans med Mia på Kungsmässan. Där var det ett gäng med andra tvillingmammor som vi stötte på vid lunchen. När jag sa att mina tvillingar var 3 månader, utbringade tjejen jag prata med ett; OJ... då hade jag knappt vart utomhus när mina var 3 månader...
Hade det vart jag hade fått krupp tror jag. Okej, det var väl lite att ta i att åka direkt från BB till midsommarfesten, men på ett sätt, vi var alla pigga, glada, nöjda så varför skulle vi stanna hemma och inte umgås med våra vänner?
Ja alla är vi olika och tur är väl det!
Men enligt mig är det bra att våga trotsa, våga testa! Vad kan gå fel?
Nä jag håller med dig Thean, Hejja oss!
Trotsa är fan helt rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0