Satte hjärtat i halsen gånger TVÅ

I förrgår trodde jag att jag fick en smak på mitt eget hjärta. Ja jag satte som man säger hjärtat i halsgropen....
2 gånger dessutom!
varför?
Jodå..
Trollungarna*2 ligger på golvet å leker. Mamman i huset tänker: jag sticker ner en snabbis och hänger tvätten å laddar nu maskin.
Väl där nere slår det henne hur nära en av trollungarna nu låter..
Två snabba steg upp och mamman tror hon dimper av.. Där ligger en av trollungarna med ansiktet mot glaset i räcket och rumpan lite så där lagom på halvt på väg mot trappen!
GAHHHHHHH!!!!!!
Hur i satingen kunde du hamna här så fort! Du hasar dig bakåt å framåt... i snigelfart... (tydligen inte fick jag bevis på här..)
*
Smaket av hjärtat för andra gången sker under kvällen.
När vi badat alla kidsen lägger pappan ut ena barnet på golvet... När jag torkar andra barnet hör man jordens vrål. Sånt där gallskrik som att nä, det där är inget vanligt gnäll inte...
Ut i vardagsrummet, där ligger Neah med leksakstelefonen och har liksom snuttrat sladden runt halsen..
AHHHHHH...

Fy jädan va rädd man blir!

Idag finns det ingen leksakstelefon på golvet!!
Och i eftermiddag skall jag & hela trion åka å köpa grindar!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ooohhh!!! my god! Shit, jo tack I know the feeling. Glömmer aldrig när jag satte Felix i Bumbostolen på diskbänken, som jag alltid gjorde. Men en dag så kom han fanimej ur den och var på väg ut över kanten! Trodde jag skulle få hjärtstillestånd, men hann som tur var fånga han. Aldrig mer Bumbo efter det stunt blev det:-)

2012-02-15 @ 13:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0