Finns du...

5 månader som gått nu.
5 månader och varje dag undrar man, Vart finns du nu?
Finns du i träden?
Finns du i ljuset?
Finns du i mörkret?
Är det du som stänker ner dom vackra, våta men kalla vita snöflingorna?
Är det du som smeker våra kinder med den nu kalla vinden?
Är det du som droppar ner de våta regndroppar?
Är det du som ger lugn om natten så att vi sover gott?
Finns du i himmelen som vi alltid säger?
Är det du som gör att alla stjärnor lyser så vacker på himmelen?
Finns du inom mig på något sätt?
Är det du som försöker leda min väg när jag velar?
Försöker du hålla om mig när jag är ledsen?
Tar du din hand på min kind och torkar mina tårar fast jag inte känner det?
Ler du åt tjejerna och önskar att dom kunde se dig?
Är det du som gör att solen lyser för oss varje dag?
Är det du som pushar och puttar oss framåt, fastän vi ibland bara önskar att tiden fick stå still?
Försöker du visa dig genom någon ton från himmelen som dom sjöng på begravningen?
Försöker du göra dig hörd när jag önskar att du hör mig?
Lever du vidare i tjejerna så att dom känner dig?
På begravningen läste han dikten som jag skrivit & jag undrade om du fortfarande kan krama mig? 
Finns du i tårarna som rinner på kinden?
Håller du om våra hjärtan och gör att saknaden av dig inte gör så ont?
Finns du, och håller om oss så att du inte är så långt ifrån ändå?
 
 
Who can say for certain
Maybe you're still here
I feel you all around me
Your memory's so clear
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0