Ja men vi fikar på BB!

På vår avdelning på jobbet rådet en så kallad baby-boom...
Förra året vid den här tiden var vi 3 stycken som ruvade på något som vi så gärna ville berätta för alla.
Först ut var Lotta som bara liksom spottade ut nyheten när vi alla så vackert satt och arbetade och knappade på våra datorer..
"Ja, Klara och Gustaf skall få ett syskon"
PANG!
What?.. va sa hon?
E hon också me barn tänkte jag.. (ingen visste om mig då)
Och vad ingen annan heller visste var att Karin som satt mittemot mig också var på smällen men inget berättat.

Dagarna gick och en dag när jag & Lotta var ensamma, de andra var på semester, då berättade jag nyheten för henne.
"Jo jag e oxå me barn"
Vi skrattade gott och glada åt att vi satt i samma båt..
Efter semesterfirande Karin tillbaks så sitter vi och fikar, jag,Lotta och Karin. Och vad tror ni hon har för nyhet att komma med?
"Jo jag e me barn"
What..
"Jag me"

Lotta var beräknad till 11 januari (om jag inte missminner mig), jag till den 18 februari och Karin den 5 mars.

Lotta kläckte den 27 december, Carl ville ut fortare än planerat! Gött va väl det för Lotta var i kläckstadiet i många veckor..
Jag och Karin pratade om att jag "gott kunde gå över så vi kunde fika på BB"...
Jo tack!!!!
Över gick jag och det med 15 dagar!
Och vilken datum hamnar vi på då?? JOJO!! 5 mars... och vem var beräknad till 5:e mars.. Jo Karin..
Den 4:e mars åker vi in till förlossningen klockan 18.00. Molly föds den 5:e mars klockan 03.49.
Klockan 08.00 den 5:e mars åker Karin in till förlossningen för hennes vatten gått. På parkeringen ser hon vår bil och messar och frågar om jag e här..
Klockan 15.00 när jag kommer upp slår jag en pling till Karin och då är hon hemskickad men har värkar..
Vi skojar och säger att ja men då ses vi imorrn..
Klockan 22.30 föder Karin lille Lukas!
Alltså på samma dag som jag får Molly.

Hur stor e chansen?
Vi skojade länge om att vi skulle fika på BB! Men att föda på samma dag?
På fredag morgonen när vi kommer och går möter vi Karin med sin lilla "balja". Hon fick en kille som hon hela tiden trott var en tjej i magen. Och jag fick en tjej som jag hela tiden trott var en kille i magen..
Så på lördagen sitter vi där på BB, myser med vår bebisar, käkar godis och ser på Melodifestivalen =)

Glömde jag att säg att ena vikarien vi tog in, fick barn den 19:e maj.
Och att chefen nu skall ha barn 31 dec

Å just det ja vi är 5 anställda på vår avdelning ;=)


=)


Molly & Lukas



Molly Lukas & Carl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0