Jag..en småbarnsmamma som sover i snitt 9 timmar/dygn..

Innan så hade jag dåligt samvete över att berätta för andra om prinsessan som sover hela nätterna och har gjort det sen vi kom hem från BB. Hon somnar vid 21 på kvällarna och vaknar allt mellan 06-09 på morgonen. För att sedan somna om igen och sova 1 timme eller 2.. Sedan är hon vaken nån timme och sover sedan några timmar.. E vaken lite grann och sover mellan 17-19 eller nåt. När hon är vaken så ligger hon mest å leker.. Visst, hon börjar bli mer medveten och blir lite gnällig när jag går ifrån henne. Men annars så skriker hon i stort sett aldrig utan ler mot de flesta och åt det mesta.
Vet inte vad för under-barn hon är men det är sån hon är helt enkelt.
De första veckorna så sa folk till mig: JAJA...vänta bara!! Snart....så vänder det! Väääänta bara.
Så första veckorna gick man som katten runt het gröt och väntade... man tänkte..okej inatt fick jag sova men imorrn får jag nog inte det.. & på nåt sätt så blev det inte till någon njutning av att hon var så snäll. Man väntade och väntade på att hon skulle börja skrika och vara vaken hela nätterna. Ja för det var ju det alla sa. Det var ju så det skulle vara att vara småbarnsförälder. Man skall ha svarta ringar kring ögonen, smutsiga kläder för att man inte hinner tvätta, fett hår för att man inte orkar duscha ( nej okej inte så överdrivet men ja ni fattar vart jag vill komma)
Men så är det inte här!
Nu har jag slutat lyssna på folk som säger att "snart så vänder det"
Jag försöker att inte ta åt mig åt dom som säger att vi kommer få tillbaka det.
För varför kan det inte vara så att hon helt enkelt bara är sånhär?
Att hon gillar att sova och att man skall vara tacksam för det?
Istället skall man gnälla över hur jobbiga barnen är och det på nåt sätt är okej?
När man har ett snällt barn så ber man nästan om ursäkt och får nästan be om lov över att berätta om att jag är en småbarnsmamma som sover i snitt 9 timmar/natt.
Jag är stolt över min lilla tjej och är så otroligt tacksam över att hon är så snäll som är. Med tanke på all flytt, renovering osv har det underlättat enormt när hon i stort sett sovit sig igenom allting.
Okej om vi får tillbaka det när hon är 15.
Okej om vi får en annan son eller dotter som är sju gånger jävligare.
Det är nu vi lever och det är nu Molly är som hon är, så med glädje vill jag säga:
Jag = småbarnsmamma som sover i snitt 9 timmar/natt!








Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Härligt!!! Man ska som sagt inte lyssna så mycket på vad andra säger :)

2009-07-20 @ 22:52:37
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halloj maggs. de låter ju lyx att få sova 9h dygn.kanske oxå skulle bli mmamma?jag sover nästan aldrig så länge så kanske när man bli en mammi.! kul att så dig häromdan! =)

2009-07-20 @ 23:13:11
URL: http://mirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0