Fy f-- för Kräkis!

Onsdag eftermiddag..Jag & Molly sitter på golvet å leker. Hon e väldigt klängig och vill bara sitta i mitt knä och gosa. E oerhört lugn och tyst för att vara hon...Sjunger lite och så...BUÄHHHH....
jajemän! Där kom han: Kräkis!
Hon vart jätteledsen stackarn och kanske en aningen förvirrad över vad hon precis gjort.
Vi fick duschat av oss eftersom hon kräkte ned både mig och henne och lite till..uschjjaaa...
Sen sov hon i 2 timmar.
På Torsdagen skulle jag & D åka till Tyskland med M&M för lite inhandling av diverse drycker inför bröllopet=) Var lite vankelmodig (heter det så..?) över att åka eller inte då vi inte visste om snuttran skulle spy igen. Men hon verkade pigg å glad på kvällen å åt sin välling så vi lämnade henne hos farmor och farfar.
Väl nere vid gränsen Danmark/Tyskland så pratade vi i telefon med dem och då hade snuttran spytt igen och var allmänt deppig och hade nog feber..åhhhhhh...det skar i mamma-hjärtat över att inte kunna vara hemma hos sin lilla prinsessa!!
Väl hemma så var hon deppig och snorig och hade värsta diarrén. Jag började frysa och jag och snuttran gick å lade oss vid nio i våran säng. Hon var jätteorolig och hade ont i magen. Först kom värsta bajsen och sedan spydde hon..Stackars liten! Vid 00.00...kände jag att det var nåt som hoppade på mig..Så då kom han! kräkis!!! Hela natten spydde jag och det finns bara ett ord: Fy Fan! (var det två kanske..?)
Fredagen var vi allmänt nere jag och snuttran och åt inget alls direkt under dagen. Vi fick i snuttran vatten, en halv majskrok, lite apelsin och lite majsvälling.
På Lördagen var vi tillbaka och det var helt underbart att se henne skratta och "prata" igen. Matlusten har så smått börjat komma tillbaka och nu sover hon i sin säng igen.
Det vart några tuffa timmar men man klarar det!
Visste inte riktigt hur man skulle bete sig med kräk och bebis men man fixar det. Det är bara att ta det lugnt och sansat och inte stimma upp sig utan trösta och sedan byta till rena lakan, byta kläder och se till att dom får vatten. Sen finns det inte så mycket mer man kan göra.

I lördags började även D känna sig dålig. Frös och ont i magen och fick feber. Men han spydde aldrig. Han sov dock konstant så jag fick allt fira lördag i min ensamhet. Lagade god lasagne och lyxsallad. Tänkte unna mig ett glas vin men det smakade inte alls så jag hällde faktiskt ut det...ja...tro det eller ej.. ;=)
Gick nog å lade oss vid 22 och sov gott hela natten hela familjen.
Idag har vi lekt och snuttran har faktiskt lärt sig att köra i sin gåstol...ja bakåt alltså! Inte framåt!
Nej nej..hon kör bakåt och så kryper hon baklänges...

Snart är det bandy final på TV. Heja Sverige!

Och ikväll blir det söndagsmys och sen är det en ny vecka med en massa roliga händelser.
Snuttran skall tex. klippa sig på Tisdag! å så ska vi på barnkalas.
Ska försöka uppdatera med lite bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0