Sova för mycket?

Hur många föräldrar till 10-månaders bebisar väntar på att dom skall vakna? Tror att det är nåt som är fel för att dom sover för mycket?
Vaknar varje morgon förundrade över att ännu en natt passerat utan att vaknat av gråt, utan har fått sova 7-8 timmar eller mer i ett sträck.
Inte vet jag...
Men jag är en iallafall en av dem och som undrar hur mycket snuttran kan sova egentligen..
Nu har hon sovit i 14 1/2 timme.... Har vart där å kollat till henne ett antal gånger men hon sussar så gott.
Kan dom sova för mycket?
Eller hur funkar det...
Hon är pigg å glad när hon är vaken och äter som en häst, så jag kan inte tro att det skulle vara nåt som är konstigt, hon kanske bara kräver mycket sömn?
För även om hon sover såhär länge så kommer hon sova 2-3 timmar på eftermiddan..
Får ta å fråga BVC om detta e normalt..

Idag åker iallafall julen ut! Ska bli skönt att få städat ut den, och fram med vårsaker..fast....det är ju 20-30 cm snö ute så egentligen är det ju nu det verkligen är jul och vinter landskap ute.. men nej jag e trött på tomtarna nu.

måste gå å kolla igen om hon verkligen inte vaknat än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0