Frukosten avklarad 8.00.....har aldrig hänt....

Har nu jobbat i en vecka, det känns mycket bra! Skönt!!, att äntligen om man får säg så, kommit in i vardagsrutinerna igen. Man njuter av kvällarna, som vi nu börjat få lite styr på, och tar vara mer på tiden tillsammans tycker jag.

Igår så städade vi faktiskt ihop hela familjen en timme på kvällen. Förut så har jag väl gjort det mesta av hushållssysslorna förutom maten här hemma, så det var också en ny rutin, att alla hjälps åt med städningen. Bara för att jag är ledig en dag i veckan har jag inte större lust att lägga den dagen till städningen hela tiden. Så nu är det gjort och jag och snuttran skall bara vara hela dagen idag! Snart beger vi oss till Ture, hoppas inte han är sjuk.. och det skall bli så kul att träffa han och hans mamma. Var väldigt längesen!
En annan sak som också förändrats sen jobb satte igång är ju morgonen, jag går upp 6, och det har inte vart några som helst problem att stiga upp då. Kan nästa uppfatta det som att jag var tröttare när jag var hemma och sov längre. Snuttran vaknar oftast av sig själv eller så får vi väcka henne vid 7 snåret.
Nu på våran lediga dag såg jag en sovmorgon framför mig, och ja det fick jag..till 7.00 sen var det bara att stiga upp och påbörja dagen. Klockan 8 är alltså frukosten och vällingen avklarad...Har ju aldrig hänt det senaste 1 1/2 året, och jaaaaaaaa jag vet det finns dom som tycker det är så "äckligt" att vi har haft snuttran som älskat sova och att vi aldrig vart uppe på natten för henne, men so what? det är så det är och varför ska man inte få lov att säga det? förstår att det sticker i ögonen på dem som inte sovit en hel natt på flera år, men tyvärr så är det ju såhär vi haft det och det är så det är.
Man hör så ofta att bli förälder innebär grus i ögonen efter sömnlösa nätter, skrik, gråt och att man aldrig får nån tid för sig själv de närmsta 10 åren... Precis som man vill avskräcka folk till att skaffa barn?
Inte så ofta man hör talas om dem som har barn som somnar 23 och sover till 7-8-9...? Då är det helt plötsligt "orättvist", jo jag fattar, hör väl till majoriteten att barn vaknar på natten nån gång, och att det är jävligt tufft, men jag antar att det är så det är, att skaffa barn - alla är olika och det är väl en jädra tur det!
Lite som att köpa grisen i säcken...man vet inte vad man får men man får vara inställd på vilket som!
Så nu sitter vi iallafall här...8.20 och får väl börja göra oss iordning för att busa med Ture!

Kommentarer
Postat av: mirrepirre

halloj Magz!! kul att höra ifrån dig! :)kan tänka mig att det var lite ångest innan du började jobba igen ;)men alltid skönt när man kommer in idet,som du säger man uppskattar kvällarna o vardagen lite mer.Jag har vart ledig i ca5v nu och letar nytt. Har lite olika grejor på G,vet inte vart jag hamnar.Lite oklart just nu!njuter av två veckor hemma just nu!

kram kram

2010-09-15 @ 21:17:09
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej! Du deltog i April i år i en tävling om en canvas med eget motiv från Canvastavlan.se i min blogg - nu har du chansen igen, kika gärna in och testa lyckan den här gången! Kram Carolina

2010-09-24 @ 13:27:02
URL: http://carolina1979.se
Postat av: mirrepirre

hej maggi! Ja man får sig en tankeställare. Hon vaknade till lite lätt idag..knas.men de går iaf framåt. hut går de för din mammis?

kramkram

2010-09-26 @ 18:44:41
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: mirrepirre

hejej! Snart dax för ny uppdatering...hur har de gått att jobba?

Jag flänger upp o ner på sjukhuset mest. Ska börja jobba måndag o få lite distans själv. Kan behövas att aktivera hjärnan lite. Sakta men säkert så går de ialf framåt..

Man ska ta vara på livte när man kan..,minst sagt!ha en bra helg kram!

2010-09-30 @ 10:01:51
URL: http://mirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0